اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا به ۱۵۷ نفر/خبرهای خوب از وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خبرهای خوبی از وضعیت کرونا در استان داشت.

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا به ۱۵۷ نفر/خبرهای خوب از وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پرویز یزدان‌پناه از همکاری خوب مردم کهگیلویه و بویراحمد در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی قدردانی کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شد که از ۲۵ اسفند تا ۱۵ و ۲۰ فروردین افزایش آمار مبتلایان به کرونا را در استان شاهد باشیم، همانطور که در کشور شاهد افزایش تعداد مبتلایان هستیم در کهگیلویه و بویراحمد هم این افزایش مبتلایان وجود دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: خبر خوبی که در استان وجود دارد اینکه تعداد خوشه‌ها محدود و بیماریابی فعال شده است، روزانه حدود ۲۵۰ نمونه‌گیری انجام می‌شود و روزانه جواب‌های آنها را دریافت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: امروز هم ۱۰۰ نمونه  ازمایش دریافت کردیم که ۵ مورد مثبت اعلام شد این به معنی رفع خطر نیست و از مردم انتظار داریم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را ادامه دهند تا با همکاری خوب آنها به سمت کنترل و ریشه‌کنی بیماری حرکت کنیم.

این مسوول با بیان اینکه با ۵ مورد نمونه مثبت امروز تعداد بیماران استان به ۱۵۲ نفر رسیده گفت: ۵ نفر از مردم استان به کرونا مبتلا شدند در امار استان‌های فارس و خوزستان ثبت شدند، ۳ مورد از این افراد اهل شهرستان بهمئی هستند که در بهبهان بستری و در آمار استان خوزستان هستند دو مورد هم از شهروندان بویراحمدی و کهگیلویه‌ای در آمار استان فارس هستند که این افراد فردا به استان منتقل می‌شوند و جمع بیماران کرونایی استان به ۱۵۷ نفر افزایش می‌یابد.

یزدان‌پناه در ادامه سخنان خود از اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه بهداشت و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد قدردانی کرد و گفت: سال ۹۲ این استان ۷۰۰ تخت بیمارستانی و ۳۸ تخت ویژه داشت اما طی سال‌های اخیر آمار تخت‌های بیمارستانی به یک هزار و ۴۰۰ و ۱۱۸ تخت ویژه افزایش‌ یافت و با شروع کرونا پیش‌بینی کردیم که در روند درمان مردم با وجود تجهیزات بیمارستانی خلل و مشکلی به وجود نخواهد آمد.

وی با اشاره به آمارروزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ نمونه ازمایشگاهی به مردم توصیه کرد یک هفته طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را با در خانه ماندن به حوزه سلامت کمک کنند تا از شیب صعودی بیماری به حالت ثابت و نزولی بیماری بازگردیم.

وی در پایان خبر خوب افتتاح ازمایشگاه کروناشناسی را داد و اینکه این آزمایشگاه عصر فردا افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول