اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ورزشگاه تراکتور در اروپا

به‌دنبال پیدا شدن تیمی با نام تراکتور در کشور بلاروس، ورزشگاهی نیز با همین نام در این کشور وجود دارد.

ورزشگاه تراکتور در اروپا

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، باشگاه تراکتورسازی تبریز در سال 1349 تاسیس و مجموعه ورزشی این باشگاه در دهه 50 افتتاح شد که شامل یک ورزشگاه 7 هزار نفری و یک مجموعه ورزشی سرپوشیده بود.

ورزشگاه تراکتور بعدها ظرفیتش با سکوهای فلزی تا 10 هزار نفر افزایش یافته و برای مقاطع کوتاهی میزبان بازی‌های تراکتور در لیگ برتر و یا جام آزادگان بوده است.

اما جالب است بدانید، ورزشگاه تراکتور منحصر به‌فرد نبوده و ورزشگاه دیگری در کشور بلاروس با نام تراکتور وجود دارد.

ورزشگاه تراکتور در اروپا

تراکتور یک استادیوم چند منظوره در مینسک بلاروس است و در حال حاضر بیشتر برای مسابقات فوتبال استفاده می‌شود و زمین اصلی باشگاه دینامو مینسک است.

ظرفیت این ورزشگاه 17600 نفر بوده و در حال حاضر محل برگزاری بازی‌های تیم دینامو مینسک بلاروس است.

ورزشگاه تراکتور چندین سال هم در اختیار تیم تراکتور مینسک بوده و از دیگر مستاجران قبلی ورزشگاه می‌توان به آتاکا، زوزدا و متز ریپو مینسک اشاره کرد.

تاریخچه ورزشگاه تراکتور

این ورزشگاه با نام کراسنوف در دهه 50 میلادی در شهر مینسک بلاروس تاسیس شده و در سال 1976 به استادیوم تراکتور تغییر نام داد و 2 بار به سال‌های 1976 و از سال 2000 الی 2007 بازسازی شده است.

در سال‌های اتحاد جماهیر شوروی این استادیوم زمینی برای تراکتور مینسک در لیگ SSR بلاروس همچنین تیم دینامو مینسک در لیگ اتحاد جماهیر شوروی بود.

طی سال‌های 1978-1980 برای تیم اصلی دینامو مینسک به یک استادیوم موقت تبدیل شد‌، در حالی که استادیوم اصلی دینامو برای آماده‌سازی برای مسابقات فوتبال المپیک تابستانی 1980 برای بازسازی بسته شده بود. ورزشگاه تراکتور در طول بازی‌های المپیک در سال 1980 به‌عنوان یک ورزشگاه ذخیره آماده شده بود.

بازسازی دوم در سال 2000 آغاز شد و شامل نصب نرده‌ها و صندلی‌های پلاستیکی بود.

در اواخر دهه 2000 میلادی، ولادیمیر رومانوف مالک آن زمان باشگاه متز ریپو مینسک، یک بازسازی عمده استادیوم و مناطق اطراف آن از جمله ساخت یک استادیوم مدرن جدید و یک مرکز تفریحی را پیشنهاد داد. اما پس از سقوط این باشگاه این طرح مسکوت ماند.

استفاده بین‌المللی

در دهه 90 استادیوم مطابق با الزامات یوفا بازسازی شد و مجوز بازی در رده 2 اعطا شد و این مجوز را برای میزبانی مسابقات دوره‌های مقدماتی 1 و 2 لیگ قهرمانان و یوفا اروپا به‌دست آورد و چندین تیم بلاروس در این ورزشگاه به مصاف حریفان اروپایی خود رفتند.

این ورزشگاه همچنین میزبان بازی‌های خانگی گاه به گاه تیم‌های ملی جوانان بلاروس هم بوده است.

انتهای پیام/60017/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول