اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

استقبال خوب دانشجویان اصفهانی از طرح ولایت+ جزئیات دوره امسال

معاون رشد و کادرسازی بسیج دانشجویی اصفهان با اشاره به استقبال خوب دانشجویان اصفهانی از طرح ولایت، گفت: این دوره تابستان امسال به مدت 40 روز در مشهد مقدس برگزار خواهد شد و دانشجویان تا 20 اردیبهشت‌ماه برای ثبت نام فرصت دارند .

استقبال خوب دانشجویان اصفهانی از طرح ولایت+ جزئیات دوره امسال

میلاد منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اجرای طرح ولایت دانشجویی در سال 99، اظهار کرد: طرح ولایت یکی از طرح‌های موفق آموزشی است که به‌منظور آموزش مبانی اندیشه اسلامی به دانشجویان طراحی و اجرا می‌شود و به تعبیر رهبر معظم انقلاب در این طرح آمیزه‌ای از علم، ایمان، تفکر و عاطفه وجود دارد.

معاون رشد و کادرسازی بسیج دانشجویی استان اصفهان با بیان اینکه این طرح مجموعه‌ای از اصول اعتقادی و مبانی اندیشه اسلامی است، گفت: طرح ولایت یکی از دوره‌های موفق تربیتی است که دانشجویان با یک‌بار حضور در چنین فضایی، خودشان را در معرض آموزش، پرورش و پردازش قرار می‌دهند.

وی افزود: در این دوره شش کتاب با موضوعات مبانی فلسفه اخلاق، مبانی فلسفه سیاست، خداشناسی و انسان‌شناسی، معرفت‌شناسی و مبانی فلسفه حقوق از سوی اساتید مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم تدریس می‌شود.

منصوری با تأکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های دوره طرح ولایت آموزش اصول کار و پژوهش به دانش‌پژوهان است، تصریح کرد: این طرح چکیده هفتاد سال تجربه بزرگانی نظیر علامه طباطبایی، استاد شهید مطهری (ره) و آیت‌الله مصباح است و در این دوره مبانی مهم اندیشه اسلامی برای دانشجویان تبیین می‌شود.

معاون رشد و کادرسازی بسیج دانشجویی استان اصفهان در ادامه با اشاره به جزئیات دوره امسال، اضافه کرد: دوره بیست‌وپنج این طرح تابستان امسال به مدت 40 روز در مشهد مقدس برای دانشجویان برادر و خواهر برگزار خواهد شد؛ دوره در سال‌های گذشته در بازه زمانی اواسط تیرماه تا اواخر مردادماه برگزار می‌شد اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا هنوز زمان دقیق اجرای طرح مشخص نیست.

وی عنوان کرد: دوره طرح ولایت در گذشته مخصوص دانشجویان بسیجی بود اما از دو دوره قبل دیگر این محدودیت برداشته شده و امکان شرکت در این دوره برای همه دانشجویان از همه دانشگاه‌ها و تمامی رشته‌های تحصیلی وجود دارد، بنابراین همه دانشجویان امکان ثبت‌نام و شرکت در این دوره را دارند.

منصوری با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام در دوره تا 20 اردیبهشت‌ماه است، گفت: دانشجویانی که قصد شرکت دارند باید ابتدا با مراجعه به وب‌سایت  www.tvelayat.ir ثبت‌نام کنند و بعد از آن داوطلبان باید در یک آزمون مجازی شامل تست هوش و آزمون محتوایی با موضوعات «بیانیه گام دوم انقلاب» و «آشنایی با طرح ولایت از منظر آیت‌الله مصباح» شرکت کنند.

معاون رشد و کادرسازی بسیج دانشجویی استان اصفهان تصریح کرد: در مرحله سوم مصاحبه حضوری انجام خواهد شد و بر اساس نمره مجموع کسب شده، داوطلبان برای شرکت در دوره انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به سهمیه حدود 4 هزار نفری برای دوره امسال، گفت: دانشجویان اصفهانی استقبال خوبی از طرح داشته‌اند و تاکنون بیش از 200 نفر از دانشجویان اصفهانی در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام/63055/آ 30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول