اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

نقش‌آفرینی‌ دانشجویان بسیجی استان یزد در بحران کرونا

جانشین ناحیه بسیج دانشجویی و دبیر قرارگاه جهادی مبارزه با کرونای بسیج دانشجویی استان یزد گفت: یکی از مهم‌ترین نقش‌آفرینی‌های دانشجویان بسیجی استان یزد در بحران کرونا، حضور و خدمت‌رسانی در بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌های نگهداری از بیماران کرونایی بود.

نقش‌آفرینی‌ دانشجویان بسیجی استان یزد در بحران کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، دکتر محمد آخوندزاده در جمع خبرنگاران گزارشی از فعالیت‌های قرارگاه جهادی مبارزه با کرونای بسیج دانشجویی استان یزد ارائه کرد.

جانشین ناحیه بسیج دانشجویی و دبیر قرارگاه جهادی مبارزه با کرونای بسیج دانشجویی استان یزد، گفت: از اوایل اسفندماه با شیوع ویروس کرونا بسیجیان ما در دانشگاه‌های مختلف به میدان آمدند و علاوه بر ارسال نامه اعلام آمادگی برای انجام هرگونه مأموریت به ریاست دانشگاه علوم پزشکی؛استانداری و سپاه به‌عنوان نهادهای در خط مقدم مبارزه با کرونا؛خود نیز دست‌به‌کار شدند و فعالیت‌های متنوعی را انجام دادند. 

وی گفت: اولین اقدام، تشکیل ستاد دانشجویی مبارزه با کرونا (سدک) بود که با محوریت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی انجام شد.  

آخوندزاده ادامه داد: این ستاد موفق به تولید ده‌ها پادکست، گزارش و محتوای آموزشی درزمینهٔ مقابله با کرونا شد و دانشجویان ما در این ستاد بیش از ۵۰ مقاله علمی را ترجمه کردند و با این کار توانستند تجربیات روز دنیا را در اختیار مردم قرار دهند. 

جانشین ناحیه بسیج دانشجویی یزد افزود: کار دیگر این ستاد راه‌اندازی سایت «سدک» بود تا بتواند مرجعی برای اطلاع‌رسانی و آموزش درزمینهٔ مقابله با کرونا باشد و علاوه بر راه‌اندازی سایت در پیام‌رسان‌های مختلف هم این ستاد فعال بود و توانست مخاطب گسترده‌ای را تحت پوشش فعالیت‌های خود قرار دهد. 

وی گفت: فعالیت شاخص دیگر این ستاد تولید مستمر برنامه‌ای با عنوان «رادیو کرونوک» بود که با استقبال گسترده مخاطبان همراه شد. این ستاد همچنین درزمینهٔ تأمین لباس ایزوله برای کادر درمان و ... نیز فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

آخوندزاده افزود: از اواسط اسفندماه که مشکل کمبود مواد ضدعفونی پیش آمد دانشجویان بسیجی به کمک یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان که درزمینهٔ تولید محلول ضدعفونی فعالیت می‌کرد شتافتند. در این طرح، روزانه بیش از ده نفر از دانشجویان بسیجی در این شرکت حاضر شدند و توانستند تولید این شرکت را بیش از هزار لیتر در روز افزایش دهند و با این کار نقشی در تأمین مواد ضدعفونی موردنیاز مردم استان ایفا کنند.

وی گفت: اما یکی از مهم‌ترین نقش‌آفرینی‌های دانشجویان بسیجی استان یزد در بحران کرونا، حضور و خدمت‌رسانی در بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌های نگهداری از بیماران کرونایی بود که پس از گسترش این بیماری در استان و اعلام نیاز بیمارستان شهید صدوقی(ره) یزد، گروه جهادی فاطمه الزهرای دانشگاه یزد در این بیمارستان مستقر شد و با استفاده از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف استان، طلاب و سایر نیروهای داوطلب جهادی به حل مشکلات بیمارستان و کمک به کادر درمان پرداختند. 

 دبیر قرارگاه جهادی مبارزه با کرونای بسیج دانشجویی استان یزد گفت: از ابتدای شروع این طرح، بیش از 70 نفر در این طرح شرکت کردند و باوجود تمام خطرات و سختی‌های این کار روزانه نزدیک به سی نفر در دو نوبت هفت‌ساعته در بیمارستان حضور پیدا کردند و توانستند بخشی از بار کادر بیمارستان را به دوش بگیرند. 

وی گفت: تاکنون این افراد در بیمارستان علاوه بر این‌که در نقش رابط بخش‌های قرنطینه فعالیت می‌کردند در رساندن وسایل و مواد غذایی که توسط خانواده بیماران و خیرین استان برای افراد بستری و کادر درمان آماده‌شده بود مشارکت داشتند، اگرچه سعی شد تا جای ممکن اقدامات ایمنی لازم برای این نیروهای داوطلب انجام شود اما بازهم کار خطرات خود را داشت و بسیجیان نشان دادند همیشه در خدمت نظام اسلامی هستند و در کنار رعایت نکات ایمنی، ترسی از حضور در میدان‌های پرخطر ندارند و هرگز صحنه را خالی نخواهند کرد.

آخوندزاده ادامه داد: علاوه بر این  موارد، دانشجویان بسیجی از فعالیت‌های فرهنگی و روحیه بخشی به بیماران و کادر درمان غافل نشدند. ازجمله این موارد می‌توان به اهدای گلدان گل به نیروهای خدماتی بیمارستان شهید صدوقی(ره)، اجرای برنامه روحیه‌بخش توسط هنرمند ارزشی استان آقای حجت نصیری (آقا رونق) برای بیماران بستری در این بیمارستان، پخش کلیپ و صوت و ... اشاره کرد.

وی گفت: در شهرستان اردکان هم دانشجویان بسیج دانشگاه آزاد مسئولیت فرهنگی نقاهتگاه این شهر را به عهده گرفتند و با مولودی‌خوانی در اعیاد شعبانیه و توزیع حرز و ادعیه برای کمک به شرایط روانی بیماران و کادر درمان، تلاش کردند.

آخوندزاده افزود: «موکب دانشجویان حسینیه ایران» مجموعه دانشجویی دیگری بود که برای مقابله با کرونا به میدان آمد. این دانشجویان که از تأسیس موکب در پیاده‌روی اربعین دورهم جمع شده بودند در اعیاد شعبانیه در فضای مجازی به‌صورت زنده به برگزاری جشن، مولودی‌خوانی و خاطره گویی پرداختند تا علاوه بر زنده نگه‌داشتن ذکر اهل‌بیت عصمت و طهارت بتوانند به خانواده‌ها برای در خانه ماندن کمک کنند. این موکب همچنین در نظر دارد به مناسبت شهادت اولین شهید مدافع سلامت استان یزد – شهید محمود شمس‌الدینی- با برگزاری مراسم ترحیم مجازی، به بزرگداشت این شهید بپردازند.

وی در پایان گفت: علاوه بر این انشا الله دانشجویان مخلص فعال در این موکب به‌زودی در چند نقطه شهر که مردم برام خرید مایحتاج خود مراجعه می‌کنند امکانات شستشوی دست را ایجاد خواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول