اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کاهش 81 درصدی تردد در جاده‌های آذربایجان‌شرقی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از کاهش 81 درصدی تردد در جاده‌های استان خبر داد.

کاهش  81 درصدی تردد در جاده‌های آذربایجان‌شرقی

اروجعلی علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: آمار ترددهای روز 13 فروردین نشان می‌دهد تردد در جاده‌های استان با کاهش 81 درصدی نسبت به روز طبیعت سال گذشته همراه بوده است.

وی افزود: دیروز 117 هزار و 202 مورد تردد خودرو در جاده‌ها و مبادی استان ثبت شده که این رقم در مدت مشابه سال قبل 630 هزار و 616 مورد گزارش شده بود.

علیزاده با اشاره به اینکه ورود و خروجی خودرو به استان نیز دیروز کاملا یکسان بوده است، گفت: دیروز ورود 9 هزار و 654 خودرو از طریق مبادی ورودی آذربایجان‌شرقی به ثبت رسیده که رقم خروجی نیز رقم با این حدود و معادل 9 هزار و 644 خودرو  است.

 محور مشکین شهر- اهر بالاخره میاندوآب- ملکان را کنار زد

علیزاده تصریح  کرد: دیروز بیشترین ورودی در محور مشکین‌شهر- اهر با رقم 3 هزار و 463 اتفاق افتاده که هر چند در مقایسه با روز قبل خود با بیش از 4 هزار بوده اما بیشترین رقم در میان محورها طی روز 13 فروردین است.

 ۳ رقمی شدن خودروهای ورودی‌های بیشتر محورها

این مقام ارشد استان در حوزه حمل و نقل جاده‌ای، یادآور شد: محور میاندوآب- ملکان با 2 هزار و 703 خودرو، آزادراه زنجان- تبریز با یک‌هزار و 7 ورودی، اویوغلی- مرند با 640 مورد، جاده قدیم زنجان- میانه با 504 خودرو و محور ارومیه- تبریز با 403 بقیه ورودی‌های خودرو را به خود اختصاص دادند و همانطور که ملاحظه می‌کنید رقم ورودی اکثر محورها به کمتر از سه رقم رسیده است.

وی، گریزی به آمار کلی جاده‌های آذربایجان‌شرقی طی تعطیلات زد و اضافه کرد: تردد جاده‌ای استان طی 25 اسفند تا 13 فروردین امسال رقمی با 6 میلیون و 264 هزار و 746 مورد بود که این رقم در ایام یاد شده سال گذشته 13 میلیون و 693 هزار و 980 تردد بوده که مقایسه دور رقم حکایت از کاهش 54 درصدی کل ترددهای جاده‌ای  استان در ایام تعطیلات داشته است.

علیزاده رقم ورودی‌های استان در تعطیلات امسال را 458 هزار و 524 اعلام و یادآور شد: رقم خروج ثبت شده برای استان نیز از 25 تا 13 فروردین 437 هزار و 309 خودرو بوده است.

براساس این گزارش، نگاهی به آمار تردد جاده‌های آذربایجان‌شرقی در 12 و 13 فروردین نیز از کاهش قابل توجه این ترددها در روز طبیعت خبر می‌دهد به‌طوریکه تردد 240 هزار روز 12 فروردین به 117 هزار در 13 فروردین و ورودی و خروجی همزمان نزدیک به 18 هزار دوازدهم به حدودا 9 هزاری سیزدهم کاهش یافته است.  

انتهای پیام/۶۰۰۱۴/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول