اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

یادداشت/نمایندگان مجلس کجا هستند

مجلس باید باشد و نقش اساسی خود را ایفا کند. شرایط کشور به گونه‌ای است که در حال حاضر بیشترین نیاز را به تصمیم‌گیری و اعمال نظرهای مجلس دارد، تریبون مجلس شورای اسلامی که مصداق صدای ملت در بیان مشکلات و‌ نیازهاست این روزها باید روشن‌ بوده و صدایش به گوش‌ همه برسد، اما با تعطیلی مجلس توسط نمایندگان، یکی‌ از قویترین و مردمی‌ترین تریبون‌های رسمی کشور هم خاموش شده است.

یادداشت/نمایندگان مجلس کجا هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مرتضی صارمی در یادداشتی برای خبرگزاری فارس نوشت؛ طبق اصل‌ شصت‌ و سوم‌ قانون اساسی، کشور نباید در هیچ‌ زمانی بدون‌ مجلس‌ باشد.در روزهایی که مردم درگیر بحران کرونا هستند و سلامت آنها تهدید می‌شود و اقتصاد کشور و صنعت و بسیاری از مشاغل خرد و بازار از این موضوع آسیب‌های جدی دیده‌اند، نمایندگان مجلس بیشتر از مردم، کار خود را تعطیل کرده و به خانه‌های خود پناه برده‌اند.

با این تعطیلی، نمایندگان مجلس هیچ سهمی در اداره کشور در شرایط بحرانی ندارند و دولت در این عرصه یکه تازی کرده و هرگونه که خود صلاح می‌داند رفتار می‌کند و این مسئله اصلا با مصالح کشور سازگاری ندارد.

مجلس باید باشد و نقش اساسی خود را ایفا کند. شرایط کشور به گونه‌ای است که در حال حاضر بیشترین نیاز را به تصمیم‌گیری و اعمال نظرهای مجلس دارد، تریبون مجلس شورای اسلامی که مصداق صدای ملت در بیان مشکلات و‌ نیازهاست این روزها باید روشن‌ بوده و صدایش به گوش‌ همه برسد، اما با تعطیلی مجلس توسط نمایندگان، یکی‌ از قویترین و مردمی‌ترین تریبون‌های رسمی کشور هم خاموش شده است.

این در حالی است که طبق قانون اساسی، کشور نباید هیچگاه بدون مجلس باشد و در این روزها که دولت عملکرد قابل قبولی هم ندارد و به کسی هم پاسخگو نیست، نمایندگان مجلس، نیستند تا دولت را در قبال آن بازخواست کنند یا دستکم برنامه جامع آن در قبال مبارزه با کرونا و عواقب اقتصادی پساکرونا را طلب کنند. 

کرونا اقتصاد کشور را مثل تمام‌ کشورها وارد بحران کرده است، البته اقتصاد کشور قبل از کرونا هم با مشکلات فراوانی مواجه بوده است، اما آنچه که مهم بوده و حتی برخی از نمایندگان نیز به آن معترف هستند، تعطیلی مجلس، آنها را به یک‌ نظاره‌گر معمولی تبدیل کرده است، در حالیکه آن‌ها باید به طور موثر در صحنه حضور داشته باشند و برای اقتصاد کشور و مردم برنامه‌های اجرایی تدوین کنند.

البته از مجلسی که مهم‌ترین لایحه سالانه دولت، یعنی بودجه را هم به حال خود رها می‌کند و به تعطیلات می‌رود نباید انتظار بیشتری داشت. مجلس دهم با این کار خود، پازل ضعف‌هایش را تکمیل‌تر کرد.

انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول