اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

استمهال سه ماهه هزینه‌های برق و گاز برخی واحدهای صنفی قزوین/ 79 واحد متخلف پلمب شدند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: هزینه‌های برق و گاز مصرفی بخش‌ها و کسب‌وکارهای اقتصادی که به‌واسطهٔ شیوع ویروس کرونا بیشترین آسیب را دیده‌اند، برای یک‌دورهٔ ۳ ماهه منتهی به اردیبهشت‌ماه استمهال می‌شود.

استمهال سه ماهه هزینه‌های برق و گاز برخی واحدهای صنفی قزوین/ 79 واحد متخلف پلمب شدند

منوچهر حبیبی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که از هشتم فروردین‌ماه ۹۹ به‌صورت سراسری در کشور اجرا شده است، صنوف و بازاریان استان قزوین، همراهی قابل تقدیری داشته‌اند.

وی افزود: 39 هزار واحد صنفی در استان قزوین فعالیت دارند که حدود 4 هزار واحد آن‌ها در راستای تأمین مایحتاج ضروری از جمله، عرضهٔ مواد غذایی، بهداشتی، میوه و تره‌بار فعالیت دارند.

این مسؤول ادامه داد: 35 هزار واحد صنفی نیز در راستای کمک به مهار ویروس منحوس کرونا و تأمین سلامت مردم، به‌صورت خودجوش اقدام به تعطیلی واحدهای خود نمودند، این کسبهٔ محترم از کسب درآمد و فروش خود گذشتند تا به سلامت خود و هم‌وطنان دیگر کمک کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین تأکید کرد: اصناف و بازار قزوین نه‌تنها در تعطیلی بازار پیش‌قدم بوده‌اند، بلکه در زمینهٔ کمک به حوزهٔ بهداشت و درمان، تأمین رایگان بسته‌های غذایی و بهداشتی به نیازمندان نیز همکاری کرده‌اند.

وی اضافه کرد: فعالیت 4 هزار واحد ضروری در استان به‌نحوی بوده که نیازمندی‌های شهروندان را بدون کوچک‌ترین دغدغه‌ای و به‌صورت روان تأمین نموده‌اند، لذا اصناف و بازار در کنترل و مهار ویروس کرونا نقش مؤثر و محوری داشته‌اند.

هزینه‌های برق و گاز مصرفی برخی کسب و کارهای اقتصادی برای یک دورهٔ ۳ ماهه استمهال می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین در رابطه با هزینه‌های برق و گاز مصرفی برخی کسب‌وکارهای اقتصادی گفت: هزینه‌های برق و گاز مصرفی بخش‌ها و کسب‌وکارهای اقتصادی که به‌واسطهٔ شیوع ویروس کرونا بیشترین آسیب را دیده‌اند، برای یک‌دورهٔ ۳ ماهه منتهی به اردیبهشت‌ماه استمهال می‌شود.

وی ادامه داد: هیئت دولت به‌منظور حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده، پرداخت حق بیمه سهم کارفرما را به‌مدت ۳ ماه استمهال کرد.

این مسؤول اظهار کرد: به‌منظور کاهش اثرات منفی اقتصادی شیوع بیماری کرونا مربوط به بخش‌های غیردولتی و به‌ویژه بخش خصوصی این حمایت‌ها انجام می‌شود تا کسب‌وکارها و بخش‌های اقتصادی کمترین آسییب را ببینند.

وی عنوان کرد: این موضوع از سوی کارگروه بررسی و مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از ویروس کرونا، به دولت پیشنهاد شد که در جلسهٔ مورخ 25/12/98 به تصویب هیئت وزیران رسید.

حبیبی بیان کرد: بخش‌ها و رسته‌های کسب‌وکارهای اقتصادی که مشمول این مصوبه می‌باشند شامل مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، تالارهای پذیرایی، اغذیه‌فروشی‌ها و موارد مشابه، مراکز مرتبط به گردشگری شامل هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، مسافرخانه‌ها، مراکز بوم‌گردی به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، حمل‌ونقل عمومی مسافر درون‌شهری و برون‌شهری، دفاتر خدمات مسافرتی، تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی هستند.

پلمپ 79 واحد متخلف و متوقف کردن 17 خودرو

حبیبی در رابطه با متخلفین طرح فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: از آغاز طرح فاصله‌گذاری اجتماعی 79 واحد متخلف پلمپ شده‌اند.

وی ادامه داد: از ابتدای اجرای این طرح تعداد 17 خودرو متوقف و برای 46 خودرو نیز جریمه اعمال شده است.

این مسؤول بیان کرد: ۱۴ اکیپ کنترلی نیز در نقاط اصلی ورودی و 24 اکیپ در نقاط بین‌شهری مستقر شده‌اند.

وی عنوان کرد: هم‌چنین تعداد 25 هزار و 600 نفر از ابتدای طرح، در میادین ورودی استان غربالگری شده‌اند.

حبیبی خاطرنشان کرد: میزان مصرف سوخت در این ایام به 545 هزار لیتر در روز رسیده است که این امر حکایت از کاهش 82 درصدی مصرف سوخت دارد.

وی در پایان تصریح کرد: موجودی کالاهای اساسی در مراکز خرید از جمله خوراکی، غذایی، بهداشتی و غیره کاملاً عادی بوده و هیچ‌گونه دغدغه و نگرانی از این بابت وجود ندارد، هم‌استانی‌های نیز هم‌چنان تلاش کنند به توصیه‌ها توجه نموده نمایند تا بتوانیم هر چه سریع‌تر به شرایط عادی بازگردیم.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول