اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مسؤولان حقوق خود را با محرومان تقسیم کنند/ اهدای 200 بسته حمایتی به نیازمندان در پویش «نذر سلامت»

دبیر اتاق تبلیغ خراسان رضوی بااشاره راه اندازی پویش «مواسات» گفت: حرف پویش «مواسات مسؤولان با مردم» این است که مسؤولان و کسانی که بالای ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند حداقل نیمی از حقوق خودشان را به محرومین اختصاص دهند.

مسؤولان حقوق خود را با محرومان تقسیم کنند/ اهدای 200 بسته حمایتی به نیازمندان در پویش «نذر سلامت»

حجت الاسلام محمدهادی مشیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، در رابطه با فعالیت‌های اتاق تبلیغ خراسان رضوی برای مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: یکی از رسالت‌های اتاق اندیشه ورز تبلیغ خراسان رضوی که حدود ۱۰سال است با حضور نخبگان تبلیغی استان و جمعی از اساتید حوزه تشکیل شده است، این است که آنچه برای جامعه لازم است را تدبیر کند و به اطلاع عموم برساند که در این زمینه چند کار انجام داده‌ایم.

پاسخ به شبهات در فضای مجازی

دبیر اتاق تبلیغ خراسان رضوی خاطر نشان کرد: بعد از چند صد ساعت کار‌ کارشناسی، تصمیم بر این شد که در حوزه پاسخ به شبهاتی که در فضای مجازی مطرح است و دشمن سوء استفاده می‌کند ورود پیدا کنیم و کارهایی نیز انجام شد.

وی افزود: مقرر شد که از طریق صدا و سیما نسبت به فعالیت‌های گروه‌های جهادی اطلاع رسانی شود و گروه‌های جهادی به طور ویژه مورد توجه قرار بگیرند تا نیازهای آنها با پیگیری از مسئولین توسط اتاق تبلیغ رفع شود.

مشیری با اشاره به اینکه اقدام بعدی توجه به ظرفیت‌های جامعه در حوزه کمک‌های مردمی بود، عنوان کرد: متاسفانه در حوزه کمک به مردم غفلت شده و غفلت می‌شود، معاون اول رئیس جمهور نیز دیروز از تامین بسته معیشتی خبر داد اما به هیچ وجه این کمک کافی نیست.

اهدای ۲۰۰ بسته‌غذایی به مردم نیازمند در پویش «نذر سلامت»

دبیر اتاق تبلیغ خراسان رضوی اظهار کرد: کسانی به مردم می‌گویند در خانه بنشینید که خودشان حقوق می‌گیرند، اما به کسی که واقعا برای هزینه زندگی مانده است نمی‌شود گفت در خانه بمانید.

وی افزود: متاسفانه این تدبیر انجام نشده است، ما در این راستا پویش «نذر سلامت» را راه انداخته‌ایم و تقریبا حدود ۲۰۰بسته به ارزش بین ۱۰۰ تا ۲۰۰هزار تومان بین نیازمندان توزیع کرده‌ایم که هنوز جذب کمک‌ها ادامه دارد اما با توجه به وضعیت، نیاز ما بسیار بیشتر است.

مشیری یادآور شد: غیر از پویش «نذر سلامت» پویش «مواسات مسئولین با مردم» را نیز داریم که فعالان در حوزه حقوق شهروندی پیگیری می‌کنند.

تقسیم حقوق مسؤولان با محرومان در پویش «مواسات»

دبیر اتاق تبلیغ خراسان رضوی بیان کرد: در واقع حرف پویش «مواسات مسؤولان با مردم» این است که مسؤولان و کسانی که بالای ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند حداقل نیمی از حقوق خودشان را به محرومین اختصاص دهند که در استان رقم کلانی خواهد شد و در این وضعیت به دولت کمک خواهد کرد.

وی افزود: اشکالی ندارد آقایان نیز درد مردم را بچشند، جای تاسف دارد کسی که تا ماه‌های قبل با میوه فروشی وضعیتش را سپری می‌کرده است الآن برای خرج زندگی‌اش مانده است و برای اجاره خانه، قابلمه‌هایش را فروخته است.

مشاوره خانواده در شرایط شیوع کرونا

مشیری اضافه کرد: نکته بعدی آسیب‌های اجتماعی قبل، بعد و در زمان کرونا است، فضای مشاوره‌ای نشان می‌دهد آمار درگیری‌های خانواده‌ای بالا است.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان رضوی ادامه داد: دوستان پیگیر هستند تا در این زمینه بیشتر فعالیت عملی صورت بگیرد و از این فضا جلوگیری شود، راهکارهایی نیز برای مسؤولان مرتبط تدارک دیده شده تا اختلاف‌ها را رفع کند.

وی افزود: در زمینه راهکار دادن به مردم که چگونه در منزل بمانیم نیز عده‌ای در حال تلاش هستند، در منزل ماندن مهم نیست بلکه چگونه در منزل ماندن مهم است.

مشیری اذعان کرد: ممکن است افراد بهداشت جسمی را رعایت کنند اما اگر بهداشت روانی را رعایت نکنند یقینا بهداشت جسمی آنها به خطر می‌افتد، برنامه‌هایی برای سلامت بهداشت روانی افراد نیز تدارک دیده شده است و قریب به ۱۰۰نفر از دوستان ما که در فضای مجازی سایت یا کانال‌هایی دارند سرخط‌ها را گرفته اند و مشغول اجرای آنها هستند.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول