اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

شناسایی۴۷ نفر جدید مبتلا به کرونا در کردستان/آمار کرونایی‌ها در استان به عدد ۵۵۸ رسید

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی ۴۷ مورد جدید مبتلا به کرونا در استان خبر داد.

شناسایی۴۷ نفر جدید مبتلا به کرونا در کردستان/آمار کرونایی‌ها در استان به عدد ۵۵۸ رسید

آرزو فلاحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: از زمان شیوع این ویروس تا امروز از یک هزار و ۱۰۲  نمونه آزمایش شده در بیمارستان‌های استان ۵۵۸ مورد آن مثبت و ۵۰۱ مورد منفی بوده‌است. 

وی تصریح کرد: از مجموع ۵۵۸ مورد مثبت به تفکیک شهرستان در سقز ۱۶۸ مورد، در بانه ۹۶، سنندج ۱۳۵، در کامیاران ۱۶ نفر، در قروه ۴۲، در  مریوان ۱۸ نفر، دیواندره ۲۴ مورد، بیجار ۲۶ نفر، در دهگلان  ۲۵ و در سروآباد ۸ نفر بستری و تحت مداوا هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، همچنین از جان‌باختن  ۶۸ بیمار از ابتدای شیوع بیماری در استان تا امروز خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۴ نفر در سقز، ۷ نفر در سنندج، ۱۰ نفر در قروه، ۱۲ نفر در بانه، ۵ نفر در مریوان، بیجار  ۲ مورد  و در کامیاران و دیواندره در هر کدام ۴ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

فلاحی اذعان کرد: از ابتدای شیوع این بیماری در استان تاکنون ۱۶۲ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در میان مبتلایان ۷ کودک زیر ۱۰  سال نیز قرار دارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص بررسی آخرین وضعیت رعایت فاصله اجتماعی از سوی شهروندان خاطرنشان کرد:  نتایج بررسی‌ها و بازدیدهای میدانی صورت گرفته، نشان از رعایت بسیار مطلوب مردم در ماندن در خانه و عدم تجمع در طبیعت دارد.

فلاحی افزود: همکاران کادر بهداشت و درمان در واحدهای تابعه دانشگاه از ابتدای شیوع کرونا ویروس در استان، با قلبی سرشار از عشق، انگیزه و امید، آماده ارائه خدمات سلامت به مردم عزیز بوده و در این راستا جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و فقط برای حفظ سلامتی هم‌استانی‌ها تلاش می‌کنند.

 وی با بیان اینکه ماندن در خانه بهترین حمایت و همراهی با کادر درمانی و پزشکی است، به مردم استان توصیه کرد: جهت قطع زنجیره انتقال و پیشگیری از بیماری، فاصله اجتماعی را رعایت کرده و نسبت به ارزیابی وضعیت خود و نیز غربالگری بهتر بیماری، از طریق تماس با ۴۰۳۰ و یا تکمیل پرسشنامه سامانه salamat.gov.ir اقدام نمایند.

شناسایی 2875 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور

به گزارش فارس، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت:
از ظهر دیروز تا امروز 14 فروردین 99 بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2875 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به 50468 مورد رسید.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون 16711 نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و این روند ادامه دارد.

 به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 124 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشگان بر اثر این بیماری در کشور به 3160 نفر رسید.

 جهانپور تصریح کرد: 3956 نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول