اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

800 دانشجوی بسیجی در قالب 106 گروه جهادی برای مقابله با کرونا

مسوول بسیج سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان‌شرقی تعداد دانشجویان جهادی فعال در اجرای طرح‌های مقابله با کرونا را 800 نفر اعلام کرد و گفت: 800 دانشجوی بسیجی در قالب 106 گروه جهادی ساماندهی شده‌اند و فعالیت‌های مقابله با کرونا ویروس را انجام می‌دهند.

800 دانشجوی بسیجی در قالب 106 گروه جهادی برای مقابله با کرونا

غلامرضا جعفری در گفت وگو با خبرنگار فارس در مورد فعالیت‌های بسیج دانشجویی اظهار داشت: این روزها دانشجویان بسیجی  دست به دست هم داده‌اند و با هر چه در توان دارند برای مقابله با ویروس کرونا استفاده می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر دانشجویان هیات‌های مذهبی نیز دست به کار شده و پا به پای دانشجویان فعالیت می‌کنند این تیم‌های جهادی در عرصه‌های مختلف فعال هستند از راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک در منازل تا ضدعفونی کردن معابر عمومی و پمپ بنزین ها و سایر برنامه‌ها و اقدامات را انجام می دهند.

جعفری ادامه داد: در این راستا 24 کارگاه خانگی دوخت ماسک فعال شده به طوری که تا کنون 30 هزار ماسک در این کارگاه های خانگی تولید شده است. همچنین 500 دست ملحفه بیمارستانی و 250 عدد لباس جراحی (گان) در طی یک هفته تولید شده است.

مسوول بسیج سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان ‌شرقی با بیان اینکه  دانشجویان ما در روستاها نیز فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهند گفت: به عنوان مثال در روستای گنبرف کارگاه‌های خانگی تولید ماسک فعال شده و دانشجویان از روستای گنبرف گرفته تا دانشگاه‌های مختلف در تبریز فعالیت می‌کنند همچنین در روستاهای شهرستان جلفا نیز فعالیت‌های چشمگیری صورت می‌گیرد.

وی افزود: در روستاهای شهرستان جلفا حداقل 70 کارگاه خانگی تولید ماسک راه‌اندازی شده و تاکنون 11 هزار ماسک تولید شده است.

جعفری تعداد دانشجویان جهادی  فعال در اجرای  طرح های مقابله با کرونا را 800 نفر اعلام کرد و ادامه داد: 800 دانشجوی بسیجی در قالب 106 گروه جهادی ساماندهی شده‌اند و فعالیت‌های مقابله با کرونا ویروس را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به ضدعفونی کردن معابر و محلات پرخطر اظهار داشت: ضدعفونی کردن محلات پرخطر که توسط دانشگاه علوم پزشکی اعلام شده است در دستور کار قرار دارد و تا کنون 300 نقطه تبریز ضدعفونی شده است،به عنوان مثال می توان گفت محله مارالان که جزو مناطق پر خطر اعلام شده  هر دو روز یک بار ضدعفونی می شود.

  انتهای پیام/60020

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول