اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/شناسایی ۱۲ مورد جدید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی از شناسایی ۱۲ مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد.

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/شناسایی ۱۲ مورد جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مجموع 256 نمونه ارسال شده به ازمایشگاه های تشخیصی، 12 مورد جدید در چهاردهمین روز از فروردین ماه شناسایی شده است.

دکتر پرویز یزدانپناه به تفکیک پراکنش جغرافیایی بیماران پرداخت و عنوان کرد:  3 بیمار مرد در بویراحمد، 2 مرد بیمار در باشت، 1 مرد بیمار در چرام و 6 بیمار در شهرستان دنا که 5 مورد زن و یک مورد مرد بود، شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه آمار 5 بیمار نیز جزء آمار استان های همجوار بود، ابراز داشت: از این تعداد 3 بیمار که از ساکنین شهرستان  بهمئی بوده اند پس از مراجعه به  بهبهان، تحت آزمایش کرونا قرار گرفته و پس از اعلام نتیجه جزو آمار استان خوزستان محسوب می شدند‌.

دکتر یزدانپناه خاطر نشان کرد: طبق هماهنگی های صورت گرفته با وزارت بهداشت  آمار این  5 بیمار نیز به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج منتقل و مجموع آمار مبتلایان استان با 12 مورد جدید به 169بیمار رسیده است.

وی ادامه داد: در هفته های اول نتیجه 12 درصد نمونه های ارسال شده مثبت اعلام شد که خوشبختانه با بیماریابی فعال، فاصله گذاری اجتماعی و همراهی مردم توانستیم آمار مبتلایان را  به  5 درصد کاهش دهیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: 12 موردجدید مبتلا به کرونا از افرادی بودند که با خوشه های قبلی در ارتباط بوده و به بیماری دچار شده اند.

وی اضافه کرد: تقاضامندیم مردم از هرگونه دید و بازدید در طول بیماری خودداری و انجام صله رحم و عیادت از بیماران را به دوره کامل بهبودی فرد موکول نمایند زیرا بیماران پس از بهبود تا مدتی می توانند ناقل باشند.

دکتر یزدانپناه در پایان گفت:  از عموم مردم خواهشمندیم جهت آگاهی از وضعیت سلامت خود به سایت salamat.gov.ir مراجعه کرده و در صورت داشتن هر گونه سوال با سامانه 4030 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول