اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

دستفروشان و کارگران روزمزد مازندران برای بسته معیشتی معرفی می‌شوند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: تمامی کارگران میدانی، روزمرد و دستفرشان استان برای پوشش بسته معیشتی دولت معرفی خواهند شد.

دستفروشان و کارگران روزمزد مازندران برای بسته معیشتی معرفی می‌شوند

به گزارش خبرنگار فارس از شهرستان ساری، مهدی رازجویان  روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: بر حسب دستور استاندار مازندران تصمیم داریم به دلیل آسیب به اقشار کم درآمد ناشی از شیوع ویروس کرونا تمامی کارگران روزمزد یا میدانی و دستفروشان سطح استان را برای برخوداری از بسته معیشتی دولت معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه سرشماری و ثبت مشخصات این کارگران و دستفروشان به تمامی شهرداری‌های ابلاغ و تکلیف شده است،گفت: در روزهای آینده  اطلاعات این کارگران جمع‌بندی خواهد شد و در اسرع وقت برای دریافت بسته معیشتی معرفی می‌شوند.


معاون استانداری مازندران همچنین به شرایط دستفروشان برای معرفی پوشش بسته معیشتی اشاره کرد و گفت: منظور ما دستفروشانی است که به صورت روزانه و غیرثابت در بازارهای سنتی و یا معابر عمومی شهر به گذران امور می‌پردازند و شامل بازاریان نمی‌شود.


رازجویان همچنین افزود: تمامی کارگران روزمزد و دستفروشانی که از سوی شهرداری ها معرفی می شوند راستی آزمایی مالی خواهد شد تا صلاحیت آنان برای برخورداری از بسته معیشتی محرز شود.


به گفته او این قشر از جامعه اولویت نخست برای دریافت کمک معیشتی هستند زیرا منابع درآمدی آنان فصلی و به شدت آسیب‌پذیر است.


معاون استاندار مازندران همچنین گفت: برای حمایت هرچه بیشتر اقشار آسیب‌پذیر به تمامی شهرداری‌ها و بخش‌های مختلف تکلیف کرده‌ایم تا کمک‌های خیران و منابع مختلف را به سوی اقشار کم درآمد هدایت کنند و اولویت را این قشر قرار دهند.


شیوه ویروس کرونا در استان مازندارن که از حدود ۴۰ روز پیش آغاز شد بیشترین تاثیر را بر مشاغل کم درآمد مانند کارگران روزمزد و دستفروشان داشت؛ این ویروس که از همان ابتدا بازارهای محلی و مشاغل خرد وابسته به گردشگری را تعطیل کرد  موجب بیکاری هزاران نفر در استان شد.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول