اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

کامیون‌های حامل سلاح برای نیروهای حفتر در لیبی هدف قرار داده شدند

نیروهای دولت وفاق ملی در طرابلس پایتخت لیبی از حمله به سه کامیون حامل سلاح برای نیروهای تحت امر ژنرال «خلیفه حفتر» خبر دادند.

کامیون‌های حامل سلاح برای نیروهای حفتر در لیبی هدف قرار داده شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای دولت وفاق ملی امروز پنجشنبه اعلام کرد که نیروی هوایی آنها سه کامیون حمل مهمات، گلوله توپخانه و موشک گراد برای نیروهای حفتر را هدف قرار داده‌اند.

مرکز اطلاع‌رسانی عملیات «برکان الغضب» وابسته به نیروهای دولت وفاق ملی اعلام کرد که این کامیون‌ها در حال حمل این مواد برای نیروهای حفتر در جنوب شهر بنی ولید بودند.

خبرگزاری آناتولی با اعلام این خبر افزود که محور المشروع و صلاح‌الدین در جنوب طرابلس از روز چهارشنبه(دیروز) شاهد درگیری شدید بود که تا بامداد امروز پنج‌شنبه نیز ادامه داشت و صدای توخانه و انفجار به گوش می‌رسید.

عملیات برکان الغضب همچنین اعلام کرد که روز گذشته در حمله موشکی نیروهای حفتر به فرودگاه بین‌المللی معیتیقه و اطراف آن، دو غیرنظامی کشته شدند.

فرودگاه معیتیقه یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی است که نیروهای حفتر هر از چند گاهی آن را هدف حملات موشکی خود قرار می‌دهند.  

لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن‌ها برخوردار است.

نیروهای تحت امر حفتر از یک سال قبل حمله به طرابلس پایتخت لیبی و مقر دولت السراج را آغاز کرده‌اند و در تلاش برای نفوذ به این شهر و سیطره بر آن هستند اما به دلیل مقاومت نیروهای السراج هنوز موفق نشده‌اند.

حفتر از حمایت‌های روسیه، مصر، فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی و دولت السراج نیز از حمایت ترکیه برخوردار است .

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول