اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ضعف سیستم ایمنی در وحشت از کرونا

انسان موجودی تلقین پذیر است و تلقین پذیری یکی از ویژگی های انسان است، خود گویی ها و تلقینات بسیار تاثیر گذار هستند و گفت‌وگو در خصوص ویروس کرونا سبب تصویر سازی یک وحشت بزرگ و متعاقب آن ضعف سیستم عصبی و ایمنی می‌شود.

ضعف سیستم ایمنی در وحشت از کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، انسان موجودی تلقین پذیر است و تلقین پذیری یکی از ویژگی‌های انسان است، خودگویی‌ها و تلقینات بسیار تاثیرگذار هستند، گفت‌وگو در خصوص ویروس کرونا سبب تصویرسازی یک وحشت بزرگ و متعاقب آن ضعف سیستم عصبی و ایمنی آن‌ها می‌شود.

افرادی که با ساختمان مغز و اعصاب آشنا هستند، برای تلقین ارزش فوق‌العاده قایل هستند و میگویند حرف و تلقین روی غدد داخلی بدن اثر میگذارد و موجب بهبود یا بیماری شخص می‌شود.

متاسفانه این روزها با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا در جامعه شاهد آن هستیم که یک نوع ترس و تلقین منفی در بین افراد افزایش یافته و تصور می‌شود که مبتلا شدن به کرونا انسان را به کام مرگ می‌کشاند.

اگر این افراد با چنین ترس و پیش زمینه ذهنی به کرونا مبتلا شوند، احتمال اینکه این بیماری افراد را از پای درآورد بیشتر است، درحالی که برخی، بیماری کرونا را همانند یک آنفلوآنزا تصور می‌کنند و همین موضوع سبب می‌شود تا خیلی بهتر و قوی‌تر بتوانند از پس آن برآیند.

شخصی که دائم نگران بیماری باشد به تدریج بیمار میشود. اثرات تلقین به قدری در انسان زیاد است که قادر است او را بیمار کند و یا از سخت‌ترین بیماریها نجات دهد.


در این شرایط ترس و نگرانی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا، باید به زور هم که شده خود را به کارهای فرح بخش و مثبت سرگرم کنیم، زیرا انجام این نوع کارها در چنین شرایطی، تاثیر داروی مقوی را دارد و ما را از این ترس رهایی می‌بخشد.

در همین ارتباط مطهره مهدوی، مشاور و مددکار کلانتری زیراب شهرستان سوادکوه می‌گوید: افراد زیادی اظهار می‌کنند که علایمی از تب سرفه و یا سرماخوردگی را در خود می‌بینیم که این مساله ناشی از تمرکز و پرداختن بیش از اندازه ذهن به بیماری است و آنقدر توجه‌ها به این بیماری متمرکز شده که واقعا جسم را بیمار می‌کند.

وی افزود: اکثر مردم آگاه نیستند که چقدر تلقینات سوء خود آنها دلیل بیماری آنهاست، همچنین نمی‌دانند که آنچه غالبا سلامتی آنها را باز می‌گرداند، تلقینات خود آنهاست نه اثرات دارو وقتی آنها فکر می‌کنند فلان دارو شفابخش است، همین فکر و تلقین سبب شفایشان می‌شود، با تغییر افکارتان در مورد وضعیت کنونی بدن تان همه چیز تغییر می‌کند، هیچ بیماری لاعلاج نیست مگر اینکه ذهن لاعلاجی را بپذیرد، دانشمندان به دفعات نشان داده اند هر نوع تلقین مورد پذیرش ضمیر ناخودآگاه قرار می‌گیرد.

مشاور و مددکار کلانتری زیراب شهرستان سوادکوه در ادامه بیان کرد: در بسیاری از موارد افرادی که تلقین منفی به خود میکنند و احساس میکنند که بیماری خاصی گرفته اند یا در لحظه‌ای به سر درد فکر کنند همان بیماری به سراغشان می‌آید که نشأت گرفته از تاثیر امواج منفی در سلولهای بدن است، بنابراین در علم روانشناسی این موضوع اثبات شده که اگر به مسائل منفی فکر کنید و در صورت تلقین به آن، تا حدود زیادی آن اتفاق برایتان رخ خواهد داد.

مهدوی خاطرنشان کرد: متاسفانه افراد در مواجهه با ویروس کرونا دچار خودآزاری شده‌اند و در فضای مجازی به دنبال خبر‌های اغراق‌آمیز می‌گردند، همچنین خبر‌های اغراق‌آمیز باعث می‌شوند که ذهن انسان به سمت افکار منفی برود که این خود باعث بیمار شدن ذهن انسان می‌شود، اگر چنانچه تلقین‌پذیری در مواردی از طریق خود افراد خانواده یا از طریق فضای مجازی و گروه‌های خاصی در افراد به وجود آید، افرادی که دچار تلقین‌پذیری و وسواس هستند باید مراقبت کنند، زیرا احتمال اینکه تلقین‌پذیری به وسواس تبدیل شود، بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه گفت‌وگو در خصوص ویروس کرونا سبب تصویر سازی یک وحشت بزرگ و متعاقب آن ضعف سیستم عصبی و ایمنی آن‌ها می‌شود، بیان کرد: از نظر علمی تمرکز اندیشه و تلقین در بهبود یا شدت یک آسیب اثرگذار است، اما صرف تمرکز تفکر منجر به معالجه یا ابتلا به یک ویروس نمی‌شود، بنابراین با تلقین افکار مثبت می‌توان ذهن را در جهت افکار و عقاید مثبت هدایت و از این طریق اضطراب و تنش را کاهش داد، یا با تمرکز بر افکار منفی ترس روانی را افزایش و آمادگی پذیرش بیماری را تشدید کرد و بر این اساس باید با استفاده از راهکارهای روان‌شناختی با این ویروس مقابله کرد.

مشاور و مددکار کلانتری زیراب شهرستان سوادکوه  در ادامه افزود: یادتان باشد، هیچ‌کس مثل شما نمی‌تواند احساسات آزاردهنده‌تان را بیدار کند، انتقادهای خشن را متوقف کنید و هنگامی که احساس می‌کنید در بدترین حالت‌تان هستید، درباره‌ی توانایی‌هایتان فکر کنید، افراد به هر اندازه‌ای که نشاط و خوشحالی در زندگی روزمره‌شان باشد می‌توانند با این ویروس مقابله کنند، همچنین با هدایت ذهن به سوی افکار مثبت و حفظ خونسردی می‌توانند به راحتی از این موضوع بگذرند.

مهدوی با بیان اینکه بهتر است فیلمهای کمدی، خنده آور و شادی برانگیز را جمع آوری کنید و در روز در سه نوبت آنها را مشاهده کنید، یادآور شد: ترس‌ها، باورهای دیگران به بیماری و تردیدها را نادیده بگیرید و خشم، نفرت و افکار منفی را از خود دور کنید، شاد بگردید (طنز و لطیفه زیاد مطالعه کنید)، همچنین بهترین راهکار برای مصون ماندن از چنین تصورات و اختلالاتی، افزایش آگاهی علمی برای روش‌های مقابله با بیماری کرونا است که باید در بین افراد جامعه تقویت شود و احساس روانی مطلوبی در بین مردم ایجاد کند، مثلاً بیان انتشار اخبار مبتلایان بهبود یافته در خصوص ویروس این بیماری و تجربه‌ای که داشته‌اند، می‌تواند آثار بسیار مطلوبی در بیننده برجای بگذارد، و داشتن یک رژیم غذایی مناسب نیز می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و خطر ابتلا به بیماری کرونا را کاهش دهد.

انتهای پیام/86041/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول