اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتقاد ائتلاف «سائرون» عراق از «الزرفی» و اعلام شروط حمایت از وی

یک عضو ائتلاف سائرون در عراق ضمن انتقاد از اقدام اخیر مأمور تشکیل کابینه در عراق، شروط این ائتلاف برای حمایت از وی را اعلام کرد.

انتقاد ائتلاف «سائرون» عراق از «الزرفی» و اعلام شروط حمایت از وی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ریاض المسعودی» عضو ائتلاف سائرون در عراق، امروز (پنجشنبه)، همزمان با انتقاد از اقدام  «عدنان الزرفی» مأمور تشکیل کابینه در جلب رضایت کشورهای اروپایی گفت که این ائتلاف در صورتی از نخست‌وزیری وی حمایت خواهد کرد که به شروط این ائتلاف پایبند باشد.

به گزارش خبرگزاری «المعلومه»، عضو ائتلاف سائرون در عراق در این خصوص گفت که مأمور کردن عدنان الزرفی در نتیجه پذیرش ائتلاف سائرون نبوده است بلکه برهم صالح رئیس‌جمهور عراق وی را مأمور تشکیل کابینه کرده و تاکید کرد که حمایت ائتلاف سائرون از الزرفی نیازمند رعایت برخی شروط است.

عضو ائتلاف سائرون ادامه داد:‌ «از جمله شروط ما امکان اقناع قدرت‌های سیاسی شیعه مخالف او (الزرفی) است و همچنین انتخاب شخصیت‌هایی کاملا مستقل و بدون طرفداری از فراکسیون‌های غیرشیعه مثل فراکسیون‌های کُرد و سُنی است».

ریاض المسعودی در ادامه گفت که ائتلاف سائرون بشدت متعجب است که چرا الزرفی برای اطمینان‌دهی با سفرای اتحادیه اروپا دیدار کرده است.

وی  ادامه داد: «برای او بهتر بود که  ابتدا به قدرت‌های داخلی معترض اطمینان دهد».

المسعودی افزود که الزرفی با اتخاذ اصل دیدار با قدرت‌های خارجی به رأی خارجی‌ها امید بسته است و اقناع رؤسای  فراکسیون‌ها و رهبران داخلی عراق را رها کرده است که این برآورد اشتباه الزرفی و تیم مذاکره‌کننده او را نشان می‌دهد.

عدنان الزرفی مأمور تشکیل کابینه عراق، روز جمعه، با سفرای ایالات متحده، انگلیس، فرانسه، چین و روسیه، دیدار و ادعا کرد که اگر کابینه وی رأی اعتماد بگیرد، سیاست خارجی متوازنی اتخاذ خواهد کرد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول