اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مقابله با اثرات روانی کرونا بر خانواده/ ایجاد امکان مشاوره تلفنی رایگان برای مردم

دبیر اجرایی پویش ملی روانشناختی از تولید محتوا برای افزایش اطلاعات روانشناختی مردم در قالب پویش ملی مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: مشاوران و روانشناسان در ساعت‌های خاص به مردم مشاوره تلفنی رایگان می‌دهند.

مقابله با اثرات روانی کرونا بر خانواده/ ایجاد امکان مشاوره تلفنی رایگان برای مردم

محمود اسماعیل‌پور اشکفتکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، از تولید محتوا برای افزایش اطلاعات روانشناختی مردم در قالب پویش ملی مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: تیم‌های گرافیکی، روانشناسان و حتی روان‌پزشکان به این پویش پیوسته و زیر نظر مرکز روانشناسی اجتماعی کشور شروع به انجام فعالیت در زمینه تولید محتوا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تولیدات این مجموعه شامل عکس‌نوشته، متن، تهیه کلیپ و صوت است، ادامه داد: بخشی از محتوا در صفحه و کانالی  در فضای مجازی به آدرس coronaravan@ منتشر می‌شود و بخش دیگر به صورت تلفنی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

دبیر اجرایی پویش ملی روانشناختی افزود: بخش سامانه تلفنی در حال راه‌اندازی است که از این طریق مشاوران و روانشناسان در ساعت‌های خاص به مردم مشاوره تلفنی رایگان می‌دهند.

اسماعیل‌پور اشکفتکی با اشاره به اینکه این پویش از ابتدای شیوع ویروس کرونا شروع به کار کرده و تعداد ۳۰ نفر از مشاوران به صورت شیفت‌بندی در ساعات مختلف خدمات ارائه می‌دهند، اظهار داشت: ۲۶ نفر از اساتید کشوری از انجمن‌های روانشناسی مختلف شامل سلامت، اجتماعی و ... سازمان نظام روانشناختی با ما همکاری می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین در حال رایزنی برای پیوستن تعدادی از اساتید دانشگاه آزاد و همچنین رئیس دانشگاه آزاد کشور به این پویش هستیم.

دبیر اجرایی پویش ملی روانشناختی به تشریح فعالیت‌های این پویش پرداخت و عنوان کرد: در قسمت مشاوره تلفنی لیست تمامی اساتید برای ارتباط مردم در فضای مجازی منتشر می‌شود تا مردم در ساعات معین شده تماس بگیرند.

اسماعیل‌پور اشکفتکی با اشاره به اینکه سوالات و جواب‌های داده شده در جلسات مشاوره گردآوری و تلخیص و به صورت سوالات متداول در قالب عکس‌نوشته در فضای مجازی منتشر می‌شود، گفت: در گفتگوهای روانشناختی مجازی ما از سخنرانان مطرح کشوری دعوت می‌شود و در فضای مجازی مطالبی در حوزه‌های کودک، تحصیلی، روانشناسی، بالینی و...  برای مردم بیان می‌کنند.

وی ادامه داد: چنانچه مطالب مطرح شده کافی نبود افراد مشکلات خود را به صورت تلفنی مطرح کرده و مشاوره می‌گیرند.

دبیر اجرایی پویش ملی روانشناختی خاطرنشان کرد: طبق تحقیقات انجام شده  جسم و روان باهم ارتباط متقابل دارند که هر کدام به نحوی بر بهبود یا وخامت شرایط فرد  تاثیرگذار است؛ هدف اصلی پویش علاوه بر افزایش اطلاعات عمومی و پزشکی مردم، افزایش اطلاعات روانشناسی است و این کار در واقع مکمل کار پزشکان و کادر درمان است.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول