اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

دشواری‌های حفظ ارزش صادرات استان یزد در پسا کرونا

عضو انجمن اقتصاددانان ایران گفت: غفلت از شناخت عناصر جدید محیط رقابت بین‌المللی در پسا کرونا و عدم برنامه‌ریزی برای رقابت‌پذیر شدن، خسارت‌های بسیار زیادی به اقتصاد استان یزد وارد می‌کند.

دشواری‌های حفظ ارزش صادرات استان یزد در پسا کرونا

عباس علوی راد در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: وضعیت اقتصادی استان یزد نشان دهنده این است که گروه‌های محدودی از فعالیت‌های تولیدی و خدماتی، دارای سهم بالایی در تولید ناخالص داخلی و اشتغال این استان هستند.

عضو انجمن اقتصاددانان ایران تصریح کرد: شرکت‌های صادر کننده محصولات به خارج کشور و همچنین زنجیره خدمات دهندگان به گردشگران ملی و بین‌المللی از جمله این بخش‌های محدودی هستند که سهم بالایی در تولید ناخالص داخلی و اشتغال استان دارند.

علوی راد خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که هر دو بخش فوق‌الذکر، اقتصاد استان یزد در پسا کرونا ویروس را وارد فاز رقابت بسیار فشرده با رقبای بین‌المللی خود خواهند کرد.

وی تأکید کرد: با توجه به تجربه‌های قبلی دنیا در اپیدمی‌هایی نظیر سارس، مرس، اِبولا و COVID-19، رقابت میان شرکت‌های بین‌المللی روی عنصر قیمت باقی نخواهد ماند و عناصر جدیدی وارد محیط رقابت می‌شوند.

این اقتصاددان تصریح کرد: در همین راستا اگر تیم اقتصادی دولت در استان یزد از شناخت عناصر جدید محیط رقابت بین‌المللی در پسا کرونا ویروس غفلت کرده و هیچ‌گونه برنامه‌ریزی برای رقابت‌پذیر شدن بخش‌هایی که به آن‌ها اشاره شد، نداشته باشند، خسارت‌های بسیار زیادی به اقتصاد استان یزد وارد خواهد شد.

انتهای پیام/90027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول