اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

دریافت بسته معیشتی توسط 31 هزار خانوار مددجو در خوزستان

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با بیان اینکه ۳۱ هزار خانوار مددجو، بسته معیشتی دریافت کردند، گفت: مبلغ 2 میلیارد ریال از محل اعتبارات دفتر مرکزی و 10 میلیارد تومان کمک‌های خیرین حقیقی و حقوقی در قالب بسته‌های معیشتی و بهداشتی به اقشار آسیب‌پذیر کمیته امداد اختصاص یافت.

دریافت بسته معیشتی توسط 31 هزار خانوار مددجو در خوزستان

مرتضی موصلی مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: از آنجایی که پیش‌بینی می‌شد شیوع ویروس کرونا به بسیاری از خانواده‌های مددجوی استان فشار اقتصادی وارد کند، دفتر مرکزی ما یک‌سری از منابع را برای کمک به خانواده‌های مددجود تأمین کرد.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از منابع استان نیز که از محل کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری جمع‌آوری شد، به  تهیه بسته‌های معیشتی و بهداشتی خانواده‌ها اختصاص داده شد. افزود: این کمک‌ها برای ۳۱ هزار خانوار مددجود با اولویت خانواده‌هایی که دارای بیماران صعب العلاج، بیماری زمینه‌ای و سالمند هستند تهیه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان تصریح کرد: مبلغ دو میلیارد تومان از محل اعتبارات دفتر مرکزی و ۱۰ میلیارد تومان نیز از محل کمک‌های خیرین حقیقی و حقوقی را به اقشار آسیب‌پذیر کمیته امداد اختصاص دادیم.

موصلی با اشاره به متأثر شدن بخشی از کسب‌وکار  زنان کارآفرین از شیوع کرونا، گفت: برخی از مشاغل این قشر که می‌توانست با تولید ماسک، گان، لباس‌های بیمارستانی، مواد شوینده و... مرتبط شود به این سمت سوق داده شد که در این زمینه حدود ۱۲۰ بانوی کارآفرین با هماهنگی ستاد کرونا استان و مجموعه شبکه‌‌های بهداشت در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه در پنج ساله اخیر حدود ۱۲ هزار زن سرپرست خانوار در حوزه کسب و کارهای کوچک وارد شدند، گفت: با توجه به آمار پایان اسفند و فروردین ۹۹  افتخار خدمت‌رسانی به ۸۶ هزار خانوار در قالب مددجو عادی داریم که از همه خدمات ما استفاده می‌کنند؛ از ین تعداد ۵۷ درصد زنان سرپرست خانوار هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان با رد رتبه اول استان در دارا بودن تعداد زنان سرپرست خانوار، یادآور شد: بخش قابل توجهی از این بانوان به دلیل فوت سرپرست، متارکه و زندانی بودن همسر سرپرست خانوار شده‌اند و علاوه بر این ۳۵ هزار خانوار دیگر از خدمات کمیته استفاده می‌کنند که عمدتاً مرد هستند و به دلیل مشاغل فصلی یا شرایط خاص پوشش دائمی نداشتند، اما به دلیل ضعف اقتصادی در قالب تبصره ۱۴ تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند.

موصلی خاطرنشان کرد: به لحاظ تعداد  جمعیت مددجویان در خوزستان تقریباً در میانه‌های جدول کشور قرار داریم و از استان‌های سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و ... بالاتر هستیم.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول