اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اعلام آمادگی ونزوئلا برای کمک به آمریکا در زمینه مبارزه با مواد مخدر

وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت کشورش حاضر است در مبارزه علیه قاچاق مواد مخدر از کلمبیا به آمریکا به واشنگتن کمک کند.

اعلام آمادگی ونزوئلا برای کمک به آمریکا در زمینه مبارزه با مواد مخدر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خورخه آرئاسا» وزیر امور خارجه ونزوئلا روز پنجشنبه گفت، کشورش آمادگی دارد برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر به آمریکا کمک کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، آرئاسا با اشاره به اعلامیه دولت بولیواری ونزوئلا درخصوص آمادگی این کشور برای هرگونه همکاری برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر، در پیامی توئیتری نوشت: «ونزوئلا اتهامات کابینه امنیتی ترامپ علیه دولت بولیواری را رد می‌کند اما از این‌که آمریکا بالاخره درخصوص ضرورت محافظت از مرزهای آسیب‌پذیر و تحت اغماض خود در برابر مواد مخدری که از کلمبیا قاچاق می‌شود صحبت کرده، استقبال می‌کند».

در ادامه این بیانیه آمده است، با این حال دولت ونزوئلا از این که «مقامات آمریکایی برای اولین بار بعد از چند دهه مشتاق به اقدام درخصوص محافظت از مرزهایش در برابر ورود سالانه هزاران تن مواد مخدر از کشور متحد و شریک نزدیکش کلمبیا شده است» استقبال می‌کند.

این بیانیه می‌افزاید: «نهادهای قدرتمند مبارزه با مواد مخدر که ونزوئلا بر آن‌ها اتکا دارد آماده هرگونه همکاری و هماهنگی لازم جهت معرفی باندهای قاچاق و جرائم سازمان یافته در این منطقه است».

روز چهارشنبه «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا گفته بود، این کشور قصد دارد عملیات‌های مبارزه با قاچاق مواد مخدر را در دریای کارائیب و شرق اقیانوس آرام افزایش دهد.

مقامات مختلف آمریکا اخیراً «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا و چند مقام سابق دولت او را به دست داشتن در قاچاق مواد مخدر متهم کرده بودند. ادعایی که سریعاً از سوی دولت مادورو رد شد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول