اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

روزانه 1000 ماسک N95 در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز استفاده می‌شود / توزیع 700 دست لباس مخصوص حفاظتی

رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز گفت: روزانه بیش از یک هزار ماسک N95و بالغ بر 5 هزار ماسک معمولی کش دار در این مرکز در بین همکاران و کادر درمانی توزیع می‌شود.

روزانه 1000 ماسک N95 در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز استفاده می‌شود / توزیع  700 دست لباس مخصوص حفاظتی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود فقیه‌دینوری امروز در جلسه بررسی 45 روز مقاومت در برابر کرونا با اشاره به اینکه ایمنی و حفاظت کادر درمانی از همان روزهای آغازین بحران کرونا ویروس در اولویت بوده است اظهار داشت: اگر کادر درمانی از ایمنی و حفاظت مناسب برخوردار باشند قطعا کارآیی و راندمان کار آنها نیز بالاتر و بهتر خواهد بود و کیفیت خدمات درمانی منوط به آرامش خاطر و ایجاد فضایی ایمن و خالی از ترس و استرس است.

وی افزود : تمام اعضای تیم مدیریت اجرایی در بحران کرونا ویروس به طور شبانه روزی در تلاش هستند تا کمبودی از لحاظ تهیه تجهیزات حفاظتی، اقلام مصرفی و دارویی نباشد و تا این لحظه هیچ کمبودی در مرکزآموزشی درمانی امام رضا (ع) وجود ندارد. 

رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز با تاکید بر اینکه تمام کادر درمانی اعم از پزشک و پرستار و خدمات به صورت یکسان از امکانات حفاظتی برخوردار می‌باشند ادامه داد: کادر درمانی که وارد بخش های ویژه مراقبت از بیماران درگیر با کرونا ویروس می‌شوند از نظر ما فرقی نداشته و تمام این افراد به خاطر یک هدف خاص و آن هم حفاظت از سلامت مردم عزیز هست بنابراین یکی از وظایف اصلی ما در مرحله اول حفاظت از سلامتی تمام افراد کادر درمانی است.

دینوری با اشاره به نقاط ضعف و قوت تیم مدیریت اجرایی در مواقع بحرانی گفت: این نکته طبیعی است که درمواقع اینچنینی برخی نقاط قوت و ضعف‌ها پدیدار می‌شوند و نقاط قوت ما این است که با تلاش‌های شبانه‌‌‌روزی ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز و تیم مدیریت اجرائی مستقر در این مرکز علی رغم وجود مشکلات عدیده ای که اکثر بخشهای دولتی به لحاظ وضعیت تحریم پیش آمده دست به گریبان هستند تا این لحظه از نظر منابع مالی و تامین تجهیزات، کمبودی نداشته و فعلا به حد کافی منابع مالی در اختیار داریم. 

این مقام مسئول حوزه سلامت ابراز داشت: لباس‌هایی که برای حفاظت از کادر درمانی در اختیار همکاران قرار می‌گیرد بر اساس پروتکل تدوین شده از سوی وزارتخانه متبوع و سازمان‌های جهانی تهیه شده و روزانه بالغ بر 700 دست لباس مخصوص حفاظتی بین کادر درمانی توزیع می‌شود. 

وی اضافه کرد: بنده و همکاران مستقر در مرکز همواره و در هر ساعت از شبانه روز آماده دریافت هرگونه انتقاد سازنده از عملکرد مرکز هستیم و با توجه به اینکه 45 روز از مقاومت در برابر کرونا ویروس میگذرد به نظر بنده عملکرد این مرکز بر همگان مبرهن شده است. 


گزارش فارس حاکی است مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) تبریز با بیش از یک‌هزار و 100 تخت فعال بیمارستانی بزرگ‌ترین سانتر درمانی بحران کرونا ویروس در شمال‌غرب بوده و بیش از 45 روز است که پیشتاز مبارزه با کرونا ویروس در شمال غرب بوده و تعدادی از کادر درمانی شاغل در این مرکز نیز پس از ابتلا به بیماری کرونا ویروس بهبود یافته و به جبهه مدافعلان سلامت بازگشته‌اند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول