اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ابتلای 620 زنجانی به کووید 19/ انتظار همراهی از شرکت‌های ملی با دانشگاه علوم پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه آزمایش 620 نفر از بیماران مشکوک به ابتلا به کووید 19 مثبت بوده است، گفت: 19 نفر از این آمار طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

ابتلای 620 زنجانی به کووید 19/ انتظار همراهی از شرکت‌های ملی با دانشگاه علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پرویز قزلباش عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، آمار تجمیعی بیماران مشکوک به بیماری کووید 19 را از آغاز شیوع تا کنون یک هزار 774 نفر اعلام و اظهار کرد: در حال حاضر 372 بیمار مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه آزمایش 620 نفر از بیماران مشکوک به ابتلا به کووید 19 مثبت بوده است، افزود: 19 نفر از این آمار طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

وی با بیان اینکه یک میلیون نفر یعنی بیش از 90 درصد جمعیت استان برای ویروس کرونا غربالگری شده‌اند، افزود: وضعیت 90 درصد از افراد غربالگری شده رسیدگی و تعیین تکلیف شده است.

قزلباش از قرنطینه بیش از 14 هزار و 600 مسافر در استان خبر داد و تصریح کرد: این افراد در شرایط ویژه‌ای تحت کنترل کارشناسان دانشگاه قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به مشاهدات خود از رفتار مردم در روز 13 فروردین گفت: بخش عمده مردم قوانین مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کردند، ولی خطری که تهدید کننده است این است که با طولانی شدن ایام قرنطینه مردم خسته شده و خودمراقبتی‌ها شکسته شود.

وی منع مسافرت‌ها بین شهرها را برنامه دولت دانست و افزود: همه باید تلاش کنیم تا مردم فاصله فیزیکی و اجتماعی را رعایت کنند، چرا که اگر رعایت نشود مردم دچار مشکل خواهند شد.

قزلباش با تاکید بر اینکه کشورها بر اساس پروتکل‌های طراحی شده اقدام به درمان بیماران خود می‌کنند، تصریح کرد: اجازه ندادن برای ورود داروهای آزمایش نشده حق هر دولتی است کما اینکه می‌توان در مورد این داروها نسبت به کار پژوهشی هم اقداماتی انجام شود تا موثر بودن یا نبودن آن مشخص شود.

کمک یک میلیارد تومانی ایران ترانسفو به دانشگاه علوم پزشکی زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان وظیفه اصلی شرکت‌ها را ادامه تولید به ویژه تولید در حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد و افزود: شرکت‌های فعال در استان کمک‌های خوبی به دانشگاه کردند کما اینکه ایران ترانسفو یک میلیارد تومان کمک برای تجهیز بیمارستانی کمک کرد و دیگر شرکت‌های فعال در صنوف مختلف کمک‌های 100 تا 200 میلیون تومانی را ارائه کردند که دانشگاه از همه تقدیر می‌کند ولی انتظار همراهی از شرکت‌های ملی بسیار بیشتر از این مبالغ بود.

وی با بیان اینکه طبق آخرین خبری که از سازمان جهانی رسیده ماسک زدن برای بیماران و مراقبان بیمار پیشنهاد شده است، افزود: بر اساس این خبر استفاده افراد سالم از ماسک می‌تواند آسیب زننده هم باشد و ما همچنان منتظر اعلام نظر قطعی این سازمان خواهیم ماند.

قزلباش از دست رفتن حس بویایی و خشک شدن دهان را از جمله علائم اعلام شده برای کووید 19 اعلام کرد و گفت: ولی همه این علائم اعلام شده، برای گروهی از بیماران است و ما باید منتظر تجمیع تحقیقات و اعلام نتیجه توسط کارشناسان به صورت علمی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه استان در حال طراحی نحوه فعالیت صنوف مختلف است، گفت: بنا بر این است که فعالیت برخی از کسب و کارها از 20 فروردین آغاز شود که برای این فعالیت‌ها باید طبق پروتکل‌ها برنامه‌ریزی کرد که جزئیات این برنامه‌ریزی در آینده اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها حاکی از ادامه روند شیوع بیماری به همین روند است، ادامه داد: اعلام نظرهای انجام شده در مورد روند نزولی شیوع بیماری به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و هر آن احتمال اوج گرفتن بیماری وجود دارد

قزلباش با بیان اینکه روند شیوع بیماری در زنجان شیب ملایم دارد، ابراز امیدواری کرد، شیب شیوع نزولی شود هر چند افزایش قابل ملاحظه‌ای هم در شیوع بیماری وجود نداشته است.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول