اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

شمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۱۷۶۲ نفر رسید/تبریز در حال افزایش مبتلایان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، نتیجه تست ۷۴ مورد مثبت قطعی به کویید ۱۹ شد و مجموع کل مبتلایان به یک هزار و ۷۶۲ مورد قطعی رسید.

شمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۱۷۶۲ نفر رسید/تبریز در حال افزایش مبتلایان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز امشب در گفت‌وگوی زنده خبری در تشریح آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد:در ۲۴ ساعت گذشته، نتیجه تست ۷۴  مورد مثبت قطعی به کویید ۱۹ شد و مجموع کل مبتلایان به  یک هزار و ۷۶۲ مورد قطعی رسید.

وی افزود: تعدادی از مریض‌ها با درمان‌های متعدد  که در کل دنیا از این درمان‌ها استفاده می‌شود در حال مداوا هستند زیرا کرونا ویروس درمان قطعی ندارد و گاها سیستم ایمنی ضعیف بدن بیمار منجر به وضعیت وخیم آنها می‌شود.

رئیس علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه برخی از بیماران مبتلا به کرونایی که در تاریخ ۱۹، ۲۰، ۲۱ اسفند بستری شده‌اند، با وجود انجام همه روش‌های درمانی به علت بیماری‌های زمینه‌ای فوت می‌کنند، گفت: فوت‌شدگان امروز از بیمارستان‌های امام رضا، سینا، الغدیر، میانه و مراغه بودند.

وی متذکر شد: برخی از بیماران در شرایط بدحال به بیمارستان مراجعه می‌کنند که نشان می‌دهد که همچنان باید از کرونا ترسید. 

صومی با تاکید بر لزوم ادامه فاصله‌گذاری اجتماعی، گفت: با همکاری مردم در غربالگری سلامت جامعه می‌توان  در کمترین زمان ممکن تشخیص بیماری را انجام داد.

وی با اشاره بر اینکه ۵۵ تا ۶۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا استان  بهبود یافته‌اند، گفت: بیشتر مبتلایان در ۵ تا۱۰ روز درمان قطعی پیدا می‌کنند.

صومی بیان کرد: به علت تراکم جمعیت میزان آلودگی تبریز در حال افزایش است.

صومی متذکر شد: تمام تلاش ما بر مقابله با تشدید ویروس است،  از این‌رو بهترین راه همان پیشگیری است که بهترین پیشگیری هم رعایت نکات بهداشتی و عدم تجمع و ماندن در خانه است.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس کووید ۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه به‌دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول