اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط

در خانه بمانیم| با این بازی «کودتا» کنید+فیلم آموزشی

کودتا یک بازی کارتی رقابتی، سرعتی و پرهیجان است که در آن فرد با مچ‌گیری و حدس زدن نقش دیگر بازیکنان تلاش می‌کند تا پول بیشتری جمع کرده و سپس علیه دیگران کودتا کند.

در خانه بمانیم| با این بازی «کودتا» کنید+فیلم آموزشی

گروه تفریح و نشاط؛ از زمان شیوع ویروس کرونا در دنیا علاوه بر رعایت اصول بهداشتی، اقدام مهم دیگری که به منظور حفظ سلامت و جلوگیری از گسترش بیشتر بیماری بارها به آن تأکید شده، دوری از اجتماعات است.

این کار احتمال قرارگیری افراد در معرض ویروس را کاهش می دهد و از بار سنگینی که در شرایط حاضر بر دوش نیروهای درمانی جامعه وجود دارد می کاهد، اما خیلی ها نمی دانند که کلافگی روزهای قرنطینه را چگونه جبران کنند.

بازی‌های رومیزی یکی از مهم‌ترین سرگرمی‌های پرطرفدار در دنیاست که می‌تواند شما را از فضای مجازی دور کرده و کنار خانواده اوقات خوشی را برای‌تان بسازد.

ما در خبرگزاری فارس تعدادی از این بازی ها را به شما معرفی می کنیم. فقط کافی است گزارش ما را بخوانید و ویدئویی را که برای تان تهیه کرده ایم به دقت ببینید، آن وقت می توانید در خانه این بازی را با همراهی بچه ها و همسرتان انجام بدهید و یک نیم روز تعطیل جذاب و هیجان انگیز برای خانواده تان بسازید. 

یک بازیِ سراسر هیجان و اغراق به همراه نقش مخفی

«کودتا» یا Coop به عنوان یکی از بازی های کارتی محبوب از برترین بازی های فکری دنیا در دسته مهمانی و دورهمی محسوب می شود که مناسب رده سنی 14 سال به بالاست و تعداد بازیکنان آن بین 2 تا 6 نفر متغیر است.

در این بازیِ سراسر هیجان و بلوف زنی و نقش مخفی، شما 15 کارت شخصیت، 6 کارت راهنما، 50 سکه
و یک دفترچه قوانین بازی دارید، در این بازی 5 نقش با عناوین بزرگ زاده، فرمانده، سفیر، شاهدخت و آدم کُش وجود دارد و هر کدام از نقش‌ها قابلیتی دارند و گاهی برخی نقش‌ها، قابلیت نقش دیگر را خنثی می‌کنند.

 

هدف از کودتا چیست؟

هدف این بازی از بین بردن نفوذ تمامی رقبا و تبدیل شدن یک نفر به تنها بازمانده در نهاد قدرت است، کارت‌هایی که به‌ پشت، پیش روی بازیکن قرار دارند، نشان می‌دهند که او بر روی کدامیک از بلندپایگان حکومت، نفوذ دارد. تصاویر روی این کارت‌ها، شخصیت‌هایی را که بازیکن بر روی‌شان نفوذ دارد و توانایی‌های آن‌ها را نشان می‌دهند.

هرگاه بازیکنی، یکی‌از شخصیت‌های تحت نفوذ خود را از دست بدهد، باید یکی‌از کارت‌های خود را رو کند.

کارت‌های رو شده به‌همان‌شکل، تا پایان بازی، پیش روی بازیکن می‌مانند ولی دیگر هیچ سودی برای او نخواهند داشت، بازیکن، در هنگام از دست رفتن یکی‌از شخصیت‌های تحت نفوذش، می‌تواند تصمیم بگیرد که کدام‌یک از 2 کارت خود را رو کند.

بازیکنی که همه‌ی نفوذش یعنی هر 2 کارت خود را از دست بدهد، به ناکجا آبادی در دوردست، تبعید شده و از بازی خارج می‌شود.

 

آغاز کودتا

برای شروع بازی باید کارت‌های شخصیت را باهم بُر زده و به هر بازیکن، 2 کارت بدهید. بازیکنان می‌توانند به کارت‌های خود نگاه کنند اما باید آن‌ها را به‌ پُشت، پیش روی خود بگذارند، کارت‌های باقی‌مانده به‌ شکل یک ستون کارت‌ کشی در وسط محوطه‌ بازی قرار گرفته و ستون دربار را تشکیل می‌دهند.

به هر بازیکن، 2 سکه بدهید، سکه‌های هر بازیکن، همواره باید طوری قرار بگیرند که سایر بازیکنان بتوانند ببینند، سکه‌های باقی‌مانده را به‌ عنوان خزانه در وسط محوطه‌ بازی بگذارید.

به هر بازیکن یک کارت چکیده‌ قوانین بدهید (در صورت نیاز به راهنمایی، می‌توانید به آن‌ها رجوع کنید)، لازم است بازیکنان پیش‌از آغاز بازی کاملاً بر قوانین بازی و ویژگی‌های کارت‌ها مسلط شوند.

 

چگونه بازی را پیش ببریم؟

بازی به‌شکل نوبتی و در جهت ساعت‌گرد انجام می‌شود، هر بازیکن در هر نوبت فقط می‌تواند یک اقدام را انتخاب کند و نوبت‌ها را نیز نمی‌توان واگذار کرد، پس‌ از آن‌که بازیکن، انتخاب کرد که می‌خواهد دست به چه اقدامی بزند، دیگر بازیکنان فرصت خواهند داشت تا او را به چالش کشیده یا با اقدام او مقابله کنند.

اگر اقدامی به چالش کشیده نشده یا مورد اقدام متقابل قرار نگیرد، خود به‌ خود با موفقیت به‌ انجام می‌رسد، چالش‌ها حتماً باید پیش‌ از انجام عملیات‌ها یا عملیات‌های متقابل، صورت بگیرند.

بازیکنی که تمام نفوذ خود را از دست داده و هر 2 کارتش رو شده باشد، بلافاصله از بازی خارج می‌شود اما کارت‌های او تا پایان، به‌ همان‌شکل باقی مانده و سکه‌هایش نیز نصیب خزانه می‌شود، بازی وقتی به‌پایان می‌رسد که فقط یک بازیکن باقی مانده باشد.

برای اینکه با قوانین بازی بهتر آشنا شوید می توانید ویدیوی زیر را تماشا کنید.

 

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول