اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

پاسخ به سوالات شایع ورزشی در مواجه با کرونا

محققان پژوهشگاه تربیت بدنی، فعالیت جسمانی منظم با در نظر گرفتن اقدامات پیشگیرانه بهداشتی را از مهم‌ترین عوامل مقابله با ویروس کرونا دانستند.

پاسخ به سوالات شایع ورزشی در مواجه با کرونا

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی اعلام کرد: حفظ سطح فعالیت بدنی در طی همه‌گیری ویروس کرونا معروف به کووید -۱۹ موضوعی چالش برانگیز است.

بر اساس آنچه که تاکنون در مورد سرایت ویروس از یک فرد به فرد دیگر می دانیم، توصیه می شود که از گردهمایی های عمومی باید اجتناب نمود و حفظ فاصله ۶ فوتی (یک متری) یا بیشتر از دیگران را می بایست رعایت نمود.
پیرو توصیه مذکور در کنار توصیه های رعایت بهداشت فردی (شستن دست، دست نزدن به صورت) موجب بروز نگرانی هایی در ارتباط با رفتن به باشگاه های ورزشی، مکانی که به طور روزمره صدها نفر به آن وارد شده از آن خارج می شوند، در این روز ها شده است.
افرادی که در صورت ابتلا به کووید -۱۹ دچار مشکلات وخیم تری می شوند عبارت هستند از:
• سالمندان (بالای ۶۰ سال)
• افراد دارای بیماری های مزمن (نظیر دیابت، مشکلات و بیماری های قلبی و ریوی)
• افراد دارای اختلالات سیستم ایمنی (نظیر افراد تحت درمان سرطان و ایدز)
این افراد می بایست به طور کلی از رفتن به باشگاه های ورزشی اجتناب نموده و تنها در داخل منزل و یا حیاط به فعالیت بدنی بپردازند.
بر اساس رهنمودهای فعالیت بدنی انجام ۱۵۰-۳۰۰ دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط و همچنین دو جلسه تمرین قدرتی عضلانی در هفته توصیه می شود. این میزان فعالیت بدنی را می توانید بر اساس بازه های زمانی ۲، ۵، ۱۰، یا ۲۰ دقیقه ای در هر کجا و به هر صورت که مایلید انجام دهید. از فواید حتی هر دقیقه ای که به صورت بدنی فعال هستید می بایست بهره ببرید.
مثبت اندیش باشید. از نظر بدنی فعال باشید. باهوش باشید تا ایمن بمانید.
فعالیت های هوازی
فعالیت های داخل منزل
• در حالی که به آهنگ های مورد دلخواهتان گوش می کنید با سرعت دلخواهتان به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دور منزل راه بروید و از پله ها بالا و پایین کنید. این کار را دو الی سه بار در روز انجام دهید.
• همراه با آهنگ دلخواهتان فعالیت های ایروبیک و موزون انجام دهید.
• طناب بزنید (اگر مفاصل تان توانایی انجام این کار را دارا هستند.)
• همراه با تماشای ویدیو های آموزش ورزش در منزل ورزش کنید.
• از دستگاه های هوازی ورزش در منزل برای انجام ورزش های قلبی استفاده کنید.
فعالیت های داخل منزل
• در اطراف منزل تان پیاده روی و جاگینگ بپردازید (از حضور در مکان های شلوغ بپرهیزید).
• در پارک اطراف منزل تان به فعالیت بدنی بپردازید. گذراندن زمان در طبیعت می تواند عملکرد ایمنی شما را بهبود بخشد. اطمینان حاصل نمایید که در زمان بازگشت به منزل دست هایان را به خوبی با آب و صابون می شویید.
• دوچرخه سواری بروید.
• به باغبانی و کوتاه کردن چمن حیاط منزلتان بپردازید.
• همرا با خانواده با انجام بازی های مفرح سعی در انجام فعالیت بدنی نمایید.
تمرینات قدرتی
• یکی از نرم افزار های در دسترس برای انجام فعالیت های قدرتی نظیر فعالیت های ۷ دقیقه ای (که به هیچ گونه ابزاری نیازمند نیستند) را در گوشی هوشمند خود نصب نمایید.
• با استفاده از ویدیو های آموزشی در دسترس به انجام فعالیت قدرتی بپردازید.
• تمرینات یوگا – تنفس عمیق و انجام تمرینات مربوط به ذهن آگاهی می تواند اضطراب شما را کاهش دهد.
• با فراگیری مهارت های ویژه به انجام تمرینات قدرت عضلانی در اطراف منزل تان بپردازید. روش هایی نظیر:
انجام حرکت اسکات یا نشست و برخاستن از روی صندلی، شنا سوئدی با استفاده از، دیوار، پیشخوان آشپزخانه، و کف زمین، انجام حرکت لانج و یا بالا و پایین رفتن یک پایی از پله و همچنین تمام روز را به نشستن در منزل نپردازید! برای مثال اگر مشغول تماشای تلویزیون هستید، هر از چند گاه مثلاً در طی پخش اگهی بازرگانی (یا به صورت دوره ای) برخیزید و چند دور در اطراف منزلتان راه بروید و یا یکی از کارهای روز مره ای که با فعالیت بدنی همراه است را انجام دهید. مثلاً لباس ها را در لباسشویی قرار دهید، ظرف ها را بشویید. حتی با انجام یک کار ساده احساس مفید بودن کنید.

در این قسمت به برخی سوال‌های متداول در مورد انجام تمرینات و فعالیت های بدنی در شرایط شیوع کوویید -۱۹ می پردازیم.
اگر در قرنطینه خانگی هستیم ولی مبتلا نیستیم، آیا می بایستی فعالیت های بدنی خود را محدود نماییم؟
هیچ گونه توصیه ای مبنی بر محدود کردن فعالیت های بدنی در حالی که هیچ گونه علایمی حاکی از ابتلا به کووید -۱۹ ندارید تا بحال در دسترس نمی باشد. اگر سرفه کردید، تب داشتید و دچار تنگی نفس شدید با پزشک معالج خود تماس بگیرید.
آیا انجام تمرینات ورزشی ما را از ابتلا به ویروس مصون نگه می دارد؟
انجام فعالیت های بدنی با شدت متوسط می تواند سیستم ایمنی شما را بهبود بخشد. ولی علی رغم این موضوع، انجام فعالیت های بدنی با شدت و حجم بالا می تواند موجب کاهش عملکرد سیستم ایمنی شما بویژه در زمانی که عادت به انجام چنین فعالیت هایی ندارید گردد. حفظ تعادل در انجام برنا مه های تمرین ورزشی بسیار مهم است.

اگر فرزندانمان با ما در منزل هستند چه؟
انجام فعالیت های بدنی و فعال بودن همرا با کودکانتان از خوشایند ترین چیز های ممکن است! فعالیت هایی را که می توانید با یکدیگر انجام دهید پیدا کنید- انجام بازیهای کامپیوتری فعال، بسکتبال با استفاده از ایجاد یک سبد ساده در منزل، پیاده روی در اطراف منزل.

آیا موارد احتیاطی وجود دارد که می بایست در نظر داشته باشیم؟
مهمترین استراتژی پیشگیری اجتناب از تماس با افراد مبتلا به کووید -۱۹ است.

من در قرنطینه خانگی هستم و به ویروس مبتلا شدم. آیا می بایستی فعالیت های بدنی خود را محدود کنم؟
افرادی که مبتلا شدند ولی تا کنون هیچ گونه علایمی را بروز ندادند می توانند به انجام فعالیت های بدنی با شدت متوسط ادامه دهند، ولی می بایست از بروز علایم به عنوان یک راهنما استفاده کنند. به قرنطینه خود ادامه دهید تا از سرایت ویروس به دیگران جلوگیری کنید. اگر دچار تب، سرفه یا تنگی نفس شدید، بلافاصله انجام فعالیت های بدنی را متوقف کنید و به پزشک معالج خود مراجعه کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول