اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

مبارزه با کرونا محور نشست کارشناسان بهداشتی کشورهای شانگهای

کارشناسان بهداشتی کشورهای سازمان همکاری شانگهای در یک نشست آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در منطقه و جهان را مورد بررسی قرار دادند.

مبارزه با کرونا محور نشست کارشناسان  بهداشتی کشورهای شانگهای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند،کارشناسان بهداشتی کشورهای سازمان همکاری شانگهای در یک نشست آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در منطقه و جهان را مورد بررسی قرار دادند.

در این نشست نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای از جمله روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان و پاکستان شرکت کردند (از 25 مارس سال 2020 میلادی در هند قرنطینه سراسر کشوری 21 روزه اجرایی شده است. بدین دلیل هند در این نشست شرکت نکرده است).

این نشست برای بررسی اقدامات کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در پی شیوع کرونا اختصاص یافته است.

در این نشست شرکت کنندگان وضعیت مربوط به کرونا را  در کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای بررسی و از روی تجربیات عملی هشت کشور برای دسترسی به درک بهتر چگونگی مبارزه با راه های انتقال کرونا و تکامل اقدامات مبنی بر از بین بردن شیوع بیشتر این عفونت تبادل نظر کردند.

شرکت کنندگان این نشست ویدئویی همچنین در مورد طرح اقدامات از بین بردن شیوع کرونا در سطح نشست وزرای بهداشت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به توافق رسیدند.

آخرین نشست وزرای بهداشت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در سال 2015 میلادی برگزار شده است.

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین المللی بین دولتی است که در تاریخ 15ژوئن سال 2001 میلادی در شانگهای چین از سوی قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شده است.

در نشست سازمان که روزهای 8 و 9 ژوئن سال 2017 میلادی در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد، هندوستان و پاکستان عضو دایمی سازمان همکاری شانگهای‌ شدند.

اکنون جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، مغولستان و بلاروس اعضای ناظر این سازمان هستند.

ترکیه، سریلانکا، ارمنستان، آذربایجان، نپال و کامبوج شریک گفت وگو با این سازمان هستند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول