اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

آغاز برنامه آموزشی دانشگاه بوعلی‌سینا از فردا

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: آموزش‌های مجازی دانشگاه بوعلی‌سینا از فردا آغاز می‌شود.

آغاز برنامه آموزشی دانشگاه بوعلی‌سینا از فردا

یعقوب محمدی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه همزمان با آغاز شیوع کرونا و تعطیلی به‌هنگام دانشگاه‌ها، آموزش مجازی در دانشگاه بوعلی‌سینا آغاز شد اظهار کرد: در راستای فاصله‌گذاری اجتماعی و مقابله با شیوع کرونا، دانشجویان در روزهای ابتدایی به شهرهای خود بازگشتند و همین موضوع، ضریب تماس افراد را کاهش داد.

وی از تهیه درس‌افزار توسط اساتید دانشگاه خبر داد و بیان کرد: اساتید دروس خود را در این درس‌افزار ضبط می‌کنند و به صورت مجازی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد که اطلاعیه‌هایی برای آگاهی دانشجویان در ۶ مرحله در این زمینه صادر شده است.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا با بیان اینکه روند آموزش مجازی تا 20 فروردین ادامه دارد گفت: پس از اعلام دستور‌العمل‌های جدید ستاد ملی مقابله با کرونا، این روند ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: ترم رسمی از روز شنبه 16 فروردین آغاز می‌شود و آموزش از راه دور به طور رسمی کلید می‌خورد، هرچند تعدادی از اساتید در ایام نوروز نیز آموزش را تعطیل نکردند.

محمدی‌فر با بیان اینکه احتمال طولانی‌تر شدن ترم تحصیلی وجود دارد خاطرنشان کرد: این آمادگی وجود دارد که ترم تحصیلی جاری تا تابستان ادامه پیدا کند و برخی آزمون‌ها نیز به صورت مجازی برگزار شود.

وی یادآور شد: برخی این اعتقاد را داشتند که این ترم تعلیق شود که این تصمیم آسیب جبران‌ناپذیری را ایجاد می‌کند و دانشگاه‌ها برای جذب دانشجویان و تأمین خوابگاه در ترم تحصیلی مهرماه با مشکل مواجه خواهند شد و در عمل امکان تعلیق وجود ندارد.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا تأکید کرد: در صورت کنترل کرونا در فصل بهار، می‌توان آموزش را در فصل تابستان مدیریت کرد و آن را به سرانجام رساند.

وی در خصوص تولید آب ژاول در دانشکده شیمی دانشگاه بوعلی‌سینا، تاکید کرد: با توجه به اهمیت سلامت مردم، تیمی در دانشکده شیمی مستقر شده که تست الکل را برای تشخیص الکل اتانول و متانول انجام می‌دهد که مراجعات زیادی را نیز به دنبال داشت و این روند ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول