اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

کرونا در شرق آسیا| کمبود تخت بیمارستانی در ژاپن؛ هشدار استرالیا درباره شمار واقعی مبتلایان در جهان

کشورهای آسیایی در بیست‌وچهار ساعت گذشته همچنان شاهد روند افزایشی ابتلا به ویروس کرونا بودند و یک مقام بهداشتی استرالیا هشدار داد شمار واقعی مبتلایان در جهان ممکن است تا ده میلیون نفر باشد.

کرونا در شرق آسیا| کمبود تخت بیمارستانی در ژاپن؛ هشدار استرالیا درباره شمار واقعی مبتلایان در جهان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت استرالیا ادعا کرد شمار واقعی مبتلایان به ویروس کرونا در جهان احتمالاً به ۱۰ میلیون نفر رسیده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «برندن مورفی» یکی از مقامات ارشد علوم پزشکی استرالیا امروز (جمعه )گفت: «در سراسر جهان از مرز یک میلیون مبتلا عبور کرده‌ایم. ولی ما باور داریم که ارقام واقعی ۵ تا ۱۰ برابر بیشتر از این آمار است».

مورفی گفت، نبود امکانات کافی برای شناسایی افراد آلوده به این ویروس موجب شده آمار گزارش شده بسیار کمتر از ارقام واقعی باشد.

«اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا نیز روز جمعه گفت، نظام سلامت این کشور باید بتواند بر اساس خط سیر کنونی، خود را با همه‌گیری ویروس کرونا مطابقت دهد.

او در جمع خبرنگاران گفت: «خط سیر کنونی امیدبخش است اما تضمینی برای آن وجود ندارد. می‌خواهم بر این نکته تأکید داشته باشم».

مقامات استرالیایی از روز جمعه تمامی مرزهای داخلی بین ایالت‌ها را بسته‌اند و از مردم درخواست کرده‌اند در خانه‌های خود بمانند.

موریسون در این خصوص هشدار داد، گرم بودن هوا دلیلی بر از بین رفتن ویروس کرونا و خروج مردم از خانه‌ها نیست.

از سوی دیگر یکی از مقامات وزرات بهداشت تایلند روز جمعه گفت، ظرف یک روز گذشته ۱۰۳ نفر دیگر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۴ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

در حال حاضر شمار کل مبتلایان در تایلند به ۱۹۷۸ نفر و شمار قربانیان این بیماری به ۱۹ نفر رسیده است. سه نفر از این قربانیان اخیراً به تماشای مسابقه بوکسی رفته بودند که یکی از مراکز شیوع این بیماری در تایلند اعلام شد.

دولت ژاپن روز جمعه اعلام کرد با توجه به کمبود امکانات بیمارستانی، تخت‌های بیمارستان‌ها باید فقط به افرادی که حالشان وخیم است اختصاص یابد و افرادی که علائم بیماری «کووید-۱۹» در آن‌ها خفیف است به ماندن در خانه یا هتل اکتفا کنند.

با این حال همچنان دولت ژاپن علیرغم فشارهای موجود، اصرار دارد نیازی به اعلام وضعیت اضطراری در این کشور وجود ندارد.

تا کنون بیش از ۲۸۰۰ نفر در ژاپن به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۷۳ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

در مالزی شماری از مردم یک قبیله بومی از بیم ابتلا به ویروس کرونا به جنگل‌ها پناه برده‌اند. یکی از این افراد به رویترز گفت: «در حال بازگشت به جنگل‌ها هستیم تا خود را ایزوله کنیم و غذا پیدا کنیم».

مردم این قبیله به‌دلیل فقر شدید و سوءتغذیه نسبت سایر مردم مالزی آسیب‌پذیری بیشتری نسبت به ویروس کرونا دارند.

تا کنون در مالزی بیش از ۳ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۵۰ نفر نیز در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در هند نیز با ابتلای ۲۴ فرد دیگر به بیماری کووید-۱۹، شمار کلی مبتلایان به ۲۵۶۷ نفر رسیده است.

همچنین در نیوزیلند، با ابتلای ۷۱ فرد دیگر به ویروس کرونا، شمار کل مبتلایان به ۸۶۸ نفر رسید.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول