اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ضرورت اصلاحات مدیریتی در مناطق کمتر برخوردار/ارتش زرهی زنجان روستاهای صومعه‌سرا را ضدعفونی می‌کند

با شیوع کرونا ویروس در گیلان، تمامی گروه‌های جهادی، دانشجویی، بسیجی و نیروهای مردمی و نظامی گرد هم آمدند تا این ویروس منحوس را شکست دهند، تیپ 216 زرهی ارتش زنجان نیز از 25 اسفند ماه با چهار دستگاه ماشین رفع آۀودگی در شهرستان صومعه‌سرا حضور پیدا کرده و در حال گندزدایی شهرها و روستاهای این شهرستان و توزیع بسته‌های بهداشتی در بین خانوارها است.

ضرورت اصلاحات مدیریتی در مناطق کمتر برخوردار/ارتش زرهی زنجان روستاهای صومعه‌سرا را ضدعفونی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، شیوع کرونا ویروس در ایران جبهه‌ای را متشکل از تمامی اقشار گرد هم آورد تا بار دیگر شاهد دست‌به‌دست دادن تمامی اقشار و اقوام و اصناف برای شکست یک دشمن مشترک در کشورمان باشیم.

بسیج و سپاه و دانشجویان و گروه‌های جهادی هرکدام در مقابله با کرونا صفوف منظم و قوی تشکیل دادند، ارتشیان نیز که همواره در همه امور بازدارنده امواج  متلاطم در برابر نظام اسلامی بودند این بار نیز در لباس مدافعان سلامت به جنگ با دشمن سلامت بشریت به پا خواستند، بی‌تردید در این عرصه نیز با  رشادت‌ها و ایثار خود این دشمن منحوس را از پای درخواهند آورد.

تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان از تاریخ ۲۵ اسفند با امکانات و تجهیزات (ضدعفونی، بهداشتی، درمانی) وارد شهرستان صومعه‌سرا شد، تجهیزات این تیپ پشتیبان در قالب چهار دستگاه ماشین رفع آلودگی ARS، با گنجایش هزار و ۵۰۰ لیتر مواد ضدعفونی و یک دستگاه ماشین رخش هشت با ظرفیت پنج هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده و پنج دستگاه آمبولانس به همراه اکیپ پزشکی است.

این تیپ از آغازین روزهای حضور، فعالیت خود را  با برپایی دو ایستگاه مستقر در میدان ابریشم و خاکیان آغاز کردند و به  تب سنجی، کنترل  تردد خودروهای غیربومی، ضدعفونی خودروها پرداختند.

 

خدمت به مردم روز و ساعت، سنگر و کرونا نمی‌شناسد/ضدعفونی ۱۵۴ روستا توسط ارتش زنجان

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صومعه‌سرا با بیان اینکه عملیات ضدعفونی و  پاک‌سازی شهرستان صومعه‌سرا با حضور نیروهای ارتشی در سه بخش میرزا کوچک، تولمات و مرکزی انجام شد، اظهار کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی فرزندان نظام اسلامی روزانه ۳۰ تا ۴۰ روستا با امکانات و تجهیزات نیروهای پرتلاش ارتشی گندزدایی‌شده است.

وی با اشاره به همکاری فرمانداری شهرستان صومعه‌سرا و برنامه‌ریزی برای ضدعفونی کامل سه بخش، سه شهر و ۱۵۴ روستای شهرستان گفت: متأسفانه سوء مدیریت‌ها و عدم تجربه مسؤولان محلی می‌تواند باز اوضاع را به حالت قرمز برگرداند.

سرهنگ داوود حمدی با اشاره به رشادت و ایثار همه گروه‌های  جهادی و امدادی در سطح شهرستان صومعه‌سرا تصریح کرد: با ملحق شدن نیروی‌های ارتش برای کنترل انتشار ویروس کرونا در این منطقه توانسته‌ایم اوضاع را تا حدودی کنترل کنیم و  به نقطه مطلوب برسانیم که باید این اوضاع توسط دهیاران با بالا بردن اطلاعات درزمینهٔ عملکرد در مواقع بحران  مدیریت شود.

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی ارتش زنجان با اشاره به حضور نیروهای ارتشی برای خدمت‌رسانی در بحران برف در این منطقه افزود: نگاه مسئولانه به زیرساخت‌ها در همه حوزه‌های عمرانی، توسعه  بومی و رفع چالش‌هایی که بسیاری از محدودیت‌ها و مشکلات را در مواقع بحران برای مدیران شهری و برای مردم این دیار سبز به وجود می‌آورد، باید در محوریت امور برای تقویت و بهسازی قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات زیرساختی و نبود امکانات می‌تواند در بحرانی‌تر شدن اوضاع و در شرایط سخت نقش  تأثیرگذار داشته  باشد، گفت: نبود امکانات و تجهیزات بهداشتی، بهداشت فرد و محیط را در روستاها به‌خصوص روستاهای دورافتاده و فقیر با بحران روبه‌رو می‌کند، لذا باید شاخص‌های توسعه‌ای و مراقبت از روستاها و همیاری با مردم را به‌جایی برسانیم که دیگر همه روستاهای ما عاری از هرگونه کمبودها و آلودگی زیست‌محیطی و بهداشتی باشند.

 

حمدی با اشاره به معضل زباله و پسماند در بسیاری از روستاهای شهرستان صومعه‌سرا بیان کرد: این امر خود کانون بسیاری از بیماری‌های عفونی و ویروسی است، بنابراین؛ این مشکلات باید توسط مسؤولان بهداشتی و روستایی با طرح  برنامه‌ای مدون و منسجم برای  بازیافت و دفع این آلودگی‌ها با اقدامات راهبردی رفع شود، زیرا شیرابه آن نیز محصولات و آب‌های سطحی منطقه را با بروز بسیاری از بیماری‌ها مواجه می‌کند.

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی ارتش زنجان با بیان اینکه مسؤول باتجربه‌ای که در روستا زندگی می‌کند به مشکلات و کمبودهای روستای خود بیشتر آگاهی و شناخت دارد، تصریح کرد: متأسفانه دهیاران در برخی موارد با عدم داشتن برنامه برای کنترل عواملی که خود شیوع  بیماری را  سبب می‌شود، باعث نارضایتی مردم از مسؤولان شده‌اند و این امر با صحبت با اهالی هر روستا به‌صورت چهره به چهره برایمان مشخص شد که باید به بررسی مسائل  توسط مدیران امر قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه خدمت به مردم با هر لباسی وظیفه نیروهای نظامی است، افزود: حضور در میان مردمی که امروز در بند و حصار این روزها که شهر و روستا در تب این ویروس منحوس به سر می‌برد توفیقی است تا بتوانیم با هرچه در توان داریم ذره‌ای از دردهای مردم را بکاهیم.

حمدی با بیان اینکه نیروهای ارتشی چه در سنگر رزم و چه در سنگر مبارزه با کرونا آماده‌باش هستند، تصریح کرد: خدمت  به این ملت لیاقت و صلاحیت می‌خواهد، درست است که مشکلات اقتصادی باوجود تحریم‌های ظالمانه مانع از پیشرفت و پیشبرد کارها می‌شود اما ما می‌توان با ظرفیت‌ها و فناوری‌های داخلی و بومی راه میان بُر برای اصلاحات مدیریتی مناطق کمتر برخوردار را در پیش گرفت و به‌عنوان سرباز کوچک نظام اسلامی در رضایتمندی مردم سر از پا نشناخت و برای خدمت کردن روز تعطیل و غیر تعطیل معنا نداشته باشد.

 

توزیع بسته‌های بهداشتی به مردم شهر و روستا

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی ارتش زنجان با اشاره به توزیع بسته‌های بهداشتی شامل ژل ضدعفونی، ماسک و دستکش به تعداد خانوارها در روستاهای صومعه‌سرا گفت: مطابق درخواست مسؤولان و فرمانداری شهرستان صومعه‌سرا رایزنی با شرکت‌های تحت هماهنگی ما در استان‌های هم‌جوار صورت گرفت و اقلام بهداشتی، درمانی و مواد ضدعفونی در اختیار مسؤولان امر قرار گرفت تا در اختیار  فروشگاه‌های عرضه مواد بهداشتی به دست مصرف‌کننده برسد.

وی با بیان اینکه باید با توجه به شرایط بغرنجی که در برخی از روستاهای درگیر با کرونا باید مدیران بهداشتی در این زمینه تاکتیک‌های بسیار مثمر ثمر در امنیت روانی و بهداشت منطقه در پیش گیرند، افزود: نباید روستاهایی که درگیر این ویروس مهلک هستند، به حال خود رهاشده و به حالت ایزوله درآیند، باید این‌گونه مناطق که  بیشتر در کانون بیماری قرار دارند رسیدگی همه‌جانبه شود، عملیات جداسازی افراد سالم از درگیر صورت گیرد و درمان را در افراد مبتلا به اهتمام برسانند.

حمدی با اشاره  به شرایط مثبتی که در چند روز اخیر با بهترین تجهیزات برای رفع آلودگی‌های تمامی روستاها و شهرهای صومعه‌سرا صورت گرفته گفت: تاکنون توانسته‌ایم با ۶۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی عملیات را در صومعه‌سرا به پایان برسانیم گرچه حضور و خدمات کماکان با توجه به شرایط ادامه دارد و در کنار  این شهر فومن، شفت، ماسوله و نواحی حومه مناطق محروم رشت نیز از مناطق هدف تحت کنترل ما در این موقعیت بحرانی است.

 

 

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول