اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ترکیه ظرف دو ماه 20 هزار نظامی در ادلب سوریه مستقر کرد

مرکز مطالعات جنگ آمریکا می‌گوید ارتش ترکیه فقط طی دو ماه اخیر 20 هزار نظامی خود را در استان ادلب سوریه مستقر کرده است.

ترکیه ظرف دو ماه 20 هزار نظامی در  ادلب سوریه مستقر کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مرکز مطالعات جنگ آمریکا نقشه‌ای از وضعیت ارتش ترکیه مستقر در استان ادلب در شمال سوریه را منتشر کرد.

بر اساس گزارش این پایگاه خبری، ترکیه از اول فوریه تا آخر مارس گذشته بیش از ۲۰ هزار نظامی در داخل خاک سوریه مستقر کرده است.

توانمندی نظامی مستقر ترکیه در سوریه شامل نیروهای ویژه، یگان‌های زرهی و نیروهای پیاده نظام سبک موسوم به «کماندو» است که در عملیات «عفرین» شرکت کرده است به ویژه تیپ «پنجم کماندو» که متخصص در عملیات‌های چریکی و جنگ‌های کوهستانی است.

عملیات نظامی ترکیه در عفرین در شمال استان حلب سوریه تحت عنوان عملیات شاخه زیتون در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۱۸ توسط ارتش ترکیه صورت گرفت. این عملیات تهاجمی علیه مواضع چندین گروه کُرد در اطراف شهر عفرین انجام شد.

در پنجاه و هشتمین روز از عملیات، ارتش ترکیه به همراه گروه شبه نظامی ارتش آزاد سوریه در تاریخ ۱۸ مارس مرکز شهر عفرین را اشغال کردند و هزاران نفر را آواره کردند.

به گزارش مرکز مطالعات جنگ آمریکا، ارتش ترکیه با تجهیزات جدید خود در استان ادلب هم خط مقدم جدیدی را در برابر نیروهای ارتش سوریه در غرب جاده «اِم۵» ایجاد کرده و موازنه‌ها در این منطقه را تغییر داد.
بر اساس این گزارش ترکیه همچنان به تقویت نیروهای خود در سوریه ادامه می‌دهد و توافق آتش‌بس میان ترکیه و روسیه که در پنجم مارس منعقد شد، شکننده شده است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول