اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس: بازداشت شهروندان فلسطینی در عربستان توجیهی ندارد

رئیس بخش اطلاع‌رسانی حماس در خارج از فلسطین تأکید کرد که بازداشت شهروندان فلسطینی در عربستان، هیچ توجیهی ندارد و آنها باید آزاد شوند.

حماس: بازداشت شهروندان فلسطینی در عربستان توجیهی ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رأفت مره» رئیس بخش اطلاع‌رسانی حماس در خارج از فلسطین بار دیگر خواستار آزادسازی زندانیان فلسطینی در بند زندان‌های عربستان سعودی شد.

مره به خبرگزاری آناتولی گفت که مسئولان سعودی باید «محمد الخضری» مسئول جنبش حماس در عربستان و دوستانش را آزاد کنند؛ زیرا الخضری بیش از ۸۰ سال سن دارد و به چند بیماری مبتلاست.

وی تأکید کرد که «تا پیش از حلول ماه مبارک رمضان، برای پایان یافتن فوری این پرونده، بر روی عقل و منطق مسئولان پادشاهی [سعودی] حساب باز کرده‌ایم».

این مسئول فلسطینی خاطر نشان کرد، جنبش حماس به همراه همه گروه‌های فلسطینی، نهادهای حقوقی و بشردوستانه و خانواده‌های زندانیان، از نزدیک، پیگیر این پرونده هستند.

مره ضمن درخواست آزادسازی تمامی زندانیان فلسطینی، تصریح کرد، بازداشت شهروندان فلسطینی در عربستان، هیچ توجیهی ندارد.

وی ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت سلامت زندانیان فلسطینی در عربستان با توجه به شیوع ویروس کرونا، گفت که مسئولان حماس،«نمی‌توانند اطلاعات دقیقی درباره وضعیت آنان در زندانها به دست آورند».

این مسئول حماس، علت این بی‌خبری از وضعیت زندانیان فلسطینی را سیاست سانسور خبری عنوان کرد که مسئولان سعودی نسبت به زندانیان اتخاذ کرده‌اند.

مره خبر داد که حماس طی ماه‌های گذشته با طرف‌های منطقه‌ای تماس گرفته تا از وضعیت زندانیان فلسطینی اطلاع یابد و درخواست آزادی آنان را مطرح کند، ولی راه به جایی نبرده است.

وی در پایان تصریح کرد که حماس چند بار، از طریق چند کانال، مستقیماً به مسئولان سعودی پیام داد، ولی هنوز مسئولان سعودی، پاسخی به این پیام‌ها نداده‌اند.

مراکز حقوق بشری می‌گویند که عربستان سعودی، ۶۰ فلسطینی را بدون هیچ دلیلی بازداشت کرده و ریاض تا کنون، هیچ واکنشی به این مسئله نداشته است.

انتهای پیام/خ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول