اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

سلامت روان، اصل مغفول مانده در مقابله با کرونا

در لیست اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا، اهمیت به سلامت روان و اجرای برنامه‌هایی در این راستا در استان فارس چندان مورد توجه مدیران استانی قرار نگرفته است.

سلامت روان، اصل مغفول مانده در مقابله با کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بیش از یک میلیون نفر در دنیا به ویروس کووید-19 مبتلا شدند و مبتلایان به این ویروس در استان فارس نیز به نزدیک یک هزار نفر رسیده است، این ویروس علاوه‌بر به خطر انداختن جان انسان‌ها ابعاد خطرناک‌تری دارد و می‌تواند روان اجتماع را نیز مورد هدف قرار دهد.

شیوع بیماری‌های عفونی می‌تواند بسیار ترسناک باشد و سلامت روان ما را تحت تأثیر قرار دهد، در حالی که آگاهی داشتن نکته بسیار مهمی است، باید به یاد داشته باشیم که کارهای بسیاری وجود دارد که می‌توانیم در راستای بهزیستی خود، راهبری و مدیریت کنیم.

علاوه بر مراقبت از سلامت روان توسط خود افراد جامعه، مدیران نیز باید برنامه‌هایی در این حوزه داشته باشند، چرا که در صورت به خطر افتادن سلامت روان یک جامعه، کلیت آن جامعه دچار آسیب می‌شود، اما انگار هنوز اهمیت این موضوع برای مدیران لااقل در استان فارس اثبات نشده است.

هر چند اقداماتی انجام گرفته اما باید دید که این اقدامات تا چه حد با نیاز جامعه در مورد این موضوع حساس همخوانی دارد، بنابراین خبرگزاری فارس در شیراز گفت‌و‌گویی را با مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس با موضوع برنامه‌های مدیران استان در رابطه با این مسئله انجام داده است.

کیوان نیازی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا بحث روانی این موضوع را مدنظر داشتیم، اظهار داشت: این موضوع در هیئت اندیشه‌ورز مورد بررسی و مسئولیت در این زمینه برعهده دانشگاه شیراز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار گرفت.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس گفت: کلیپ‌هایی با این موضوع با مشاوره اساتید دانشگاه تهیه و در فضای مجازی منتشر شد که شاهد بازخوردهای خوبی بودیم و حتی در استان‌های دیگر نیز مورد استقبال قرار گرفت.

وی با بیان اینکه قرنطینه خانگی ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی شود، افزود: جامعه هدف ما در درجه اول جوانان، کودکان و همسران بود تا به دلیل ابعاد روانی این بیماری دچار آسیب نشوند یا آسیب کمتری ببیند.

نیازی با تأکید بر اینکه این کلیپ‌ها با تأیید دانشگاه علوم پزشکی شیراز منتشر شده است، خاطرنشان کرد: انجمن روانشناسان دانشگاه شیراز، نظام روانشناسی استان و بخش روان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی در ساخت این کلیپ‌ها و سایر آموزش‌ها نقش فعالی داشتند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس با بیان اینکه در این مدت مردم می‌توانند برای حل مشکلات خود از مشاوره‌های تلفنی بهره ببرند، تأکید کرد: تا پایان کرونا در کنار مردم خواهیم بود و بعد از حل این بحران به دلیل اینکه آثار روانی این بیماری باقی خواهند ماند با فعالیت دوچندانی حضور خواهیم داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول