اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تدبیر پزشکان همدان جواب داد/ طرح ویزیت رایگان در فضای مجازی

پزشکان همدانی به دلیل کنترل بیماری کرونا و عدم مراجعه سایر بیماران به بیمارستان‌ها طرح ویزیت رایگان فضای مجازی و ارائه خدمات در کلینیک‌ها و مطب‌ها را اجرایی کردند که با استقبال مواجه شد.

تدبیر پزشکان همدان جواب داد/ طرح ویزیت رایگان در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، با ورود کرونا به کشور پزشکان، پرستاران و دیگر عوامل کادر درمانی در خط مقدم مبارزه با این بیماری از هیچ  تلاشی دریغ نکرده‌اند، حتی برخی از آنها در این مدت خانواده‌های خود را ندیده‌اند و شبانه‌روز مراقبت از بیماران را در مراکز درمانی وظیفه خود می‌دانند.

تعدادی از تلاشگران عرصه سلامت با مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا خود نیز درگیر این بیماری شده‌اند و برخی نیز جان خود را از دست داده‌اند با این وجود جامعه پزشکی لحظه‌ای از کار خود دست نکشیده‌ و درمان بیماران را وظیفه خود می‌دانند.

مردم فهیم ایران نیز به هر نحوی قدردان زحمات این قشر بودند و به کمکشان آمدند تا کرونا کنترل شود به طوری که برخی با یادگیری آموزش‌های داوطلبانه به دنبال ورود به فضاهای بیمارستانی شده‌اند تا بتوانند کمی از زحمات آنها بکاهند.

جامعه پزشکی و کادر درمانی همدان هم به مانند سایر همکاران خود در کشور برای مقابله با کرونا تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند و خدماتی ارائه می‌دهند به طوری که تلاش پزشکان این استان تنها به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی ختم نمی‌شود بلکه آنهایی که در مطب‌ها و کلینیک‌ها نیز هستند در مهار ویروس منحوس کرونا همراه دیگر همکاران خود مقاوم ایستاده‌اند.

از قشری سخن می‌گوییم که در ریشه‌کنی بیماری طی ماه‌های اخیر با وجود کاهش مراجعات مردمی و به تبع آن کاهش درآمد اما مراکز درمانی خود را تعطیل نکرد‌ه‌اند و خدمات‌ لازم را ارائه می‌دهند هرچند ممکن است بیماران مبتلا به کرونا نیز به آنها مراجعه کنند.

آنها وظیفه حرفه‌ای خود می‌دانند که در ریشه‌کنی کرونا دست به دست همکاران خود دهند، به نحوی که با ارائه ویزیت رایگان در فضای مجازی و حضور در مطب‌ها و کلینیک‌ها‌ طی ایام نوروز، از ورود سایر بیماران به بیمارستان‌ها جلوگیری کرده‌اند چون احتمال می‌دادند با تعطیلی مراکز خود در این ایام، بیشترین مراجعات به بیمارستان‌ها باشد.

طبق آمار ارائه شده ۴۰ درصد موارد ابتلا به بیماری کرونا در مراکز درمانی اتفاق می‌افتد و این آمار بالایی است و سازمان نظام پزشکی همدان به همین خاطر تصمیم گرفت برای نخستین بار در کشور طرحی را اجرا کند که شاهد کاهش مراجعات مردم به بیمارستان‌های استان در ایام نوروز باشیم.

این سازمان با اعلام فراخوان، پزشکان داوطلب را گرد هم آورد تا در ایام نوروز بخواهند ساعاتی به سایر بیماران در مطب‌ها و کلینیک‌ها خدمات ارائه دهند و همینطور از طریق فضای مجازی ویزیت رایگان داشته باشند.

  مردم همدان نیز استقبال خوبی از این طرح‌ها داشته‌اند و در بسیاری از فضاهای مجازی از مزیت‌های این طرح سخن می‌گویند. خانمی از ناراحتی چشمش می‌گفت که چطور توانست از طریق ارسال عکس برای پزشک مربوطه در فضای مجازی ویزیت شود و بدون مراجعه به بیمارستان داروهایی را از داروخانه گرفته و با مصرف آن بهبود یابد.

فردی هم از دندان دردش حرف زد و اینکه ایام عید سال گذشته همسرش به خاطر درد یکی از دندان‌هایش به یکی از بیمارستان‌های استان مراجعه کرده بود اما امسال خودش با آشنایی با طرح سازمان نظام پزشکی توانسته بود به مطب دکتر مربوطه مراجعه کند و درد دندانش را از رفع کند.

استقبال مردم از این طرح‌‌ها ما را  بر آن داشت که به سراغ رئیس سازمان نظام پزشکی همدان هم برویم  و از روند اجرای آن بیشتر بدانیم.

علیرضا مدرکیان با بیان اینکه نگران بودیم در ایام نوروز با تعطیلی مطب‌ها مردم به بیمارستان‌ها مراجعات بالایی داشته باشند اظهار کرد: از آنجا که امسال با بیماری کرونا مواجه هستیم خطراتی وجود داشت که در نتیجه فراخوانی به جامعه پزشکی داشتیم که ایام عید مطب‌ها را تعطیل نکنند و این موضوع خوشبختانه با استقبال گرمی هم مواجه شد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال این بودیم مطب‌ها باز باشند تا مردم اطمینان داشته باشند جایی برای درمان و تشخیص بیماری آنها وجود دارد تا کمتر به بیمارستان‌ها مراجعه کنند گفت: باز بودن مطب‌ها برای پزشکان در ایام نوروز سودی نداشت و اتفاقا هزینه‌‌بر بود اما جامعه پزشکی همدان از این طرح استقبال کردند و طرح به خوبی پیش رفت.

باز بودن مطب‌ها برای پزشکان در ایام نوروز سودی نداشت و اتفاقا هزینه‌‌بر بود اما جامعه پزشکی همدان از این طرح استقبال کردند و طرح به خوبی پیش رفت.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان با تاکید به اینکه در تمام رشته‌ها و تخصص‌ها پزشکانی طی ایام نوروز فعال شدند افزود: قریب به ۱۵۰ مطب در این طرح شرکت داشتند.

وی با اشاره به اینکه ۱۵۰ پزشک در این طرح برنامه کاری خود را اعلام کردند و از طریق سایت نظام پزشکی و شبکه‌های اجتماعی به مردم اطلاع رسانی شد خاطرنشان کرد: قبلا ۹۹ مطب اعلام آمادگی کرده بودند که بعد تعداد افزایش یافت.

مدرکیان عنوان کرد: به جز آنها پزشکانی هم قصد ارائه خدمات داشتند اما دیگر موافقت نکردیم چون باعث افزایش تردد مردم در شهر می شد و با این تعداد نیز نیاز بیماران رفع شد.

وی با اشاره به اینکه لیست پزشکان، ساعت حضور و شماره تماس آنها در سایت سازمان و فضای مجازی به مردم اطلاع‌رسانی شد افزود: قریب به ۶ هزار نفر در این ایام دربخش غیردولتی ویزیت سرپایی شده‌اند.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان خاطرنشان کرد: همچنین طی فراخوانی مبنی بر طرح مشاوره رایگان پزشکان در ایام نوروز، خوشبختانه جامعه پزشکی همدان باز هم استقبال بی‌نظیری داشتند.

وی با اشاره به اینکه بیماران از طریق این طرح ویزیت رایگان در فضای مجازی می‌شدند گفت: در حال حاضر روزانه ۷۰۰ سوال پزشکی از طریق فضای مجازی پاسخ داده می‌شود؛ یعنی ۷۰۰ ویزیت رایگان ارائه می‌شود.

 مدرکیان با بیان اینکه در این طرح  مردم در خانه ماندند و برای درمان هر بیماری مشاوره رایگان از پزشکان مربوطه گرفتند گفت: اکثر پزشکان به‌نام همدان از این طرح استقبال کرده‌اند.

وی بیان کرد: طرح‌های اجرایی باعث کاهش بار مراجعه مراکز دولتی و بیمارستانها شد به طوریکه که نسبت به قبل از تعطیلات نوروز افزایشی را نداشتیم.

تعداد قابل توجهی از بیماران در بخش خصوصی و برخی نیز از طریق فضای مجازی ویزیت شدند و به هیچ وجه بار مراجعات در ایام نوروز به مراکز دولتی و بیمارستان‌ها افزایش پیدا نکرد.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان تاکید کرد: تعداد قابل توجهی از بیماران در بخش خصوصی و برخی نیز از طریق فضای مجازی ویزیت شدند و به هیچ وجه بار مراجعات در ایام نوروز به مراکز دولتی و بیمارستان‌ها افزایش پیدا نکرد.

وی با اشاره به اینکه مردم استقبال خوبی از طرح‌های نظام پزشکی در ایام نوروز داشتند و این موضوع باعث شد بازتاب خوبی داشته باشد و بیماری نیز کنترل شود گفت: از ۱۵ فروردین به بعد نیز مطب‌های همدان باز هستند و بیماران می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

مدرکیان با اشاره به اینکه ایام عید نیاز درمانی بیماران به طریق علمی و اصولی پاسخ داده شد و کمتر به بیمارستانها مراجعات داشتند گفت: سالهای پیش با تعطیلی مطب‌ها در ایام نوروز شاهد مراجعه بیماران به بیمارستانها بودیم اما امسال به دلیل بیماری کرونا و کنترل مراجعات  طرح‌هایی اجرا شد که استقبال خوبی هم به دنبال داشت.

وی تصریح کرد: طبق گزارشات ۴۰ درصد ابتلای افراد به بیماری کرونا از طریق بیمارستان‌هاست که ما سعی کردیم این موضوع کنترل شود و در ایام عید کمتر بیماران به مراکز بیمارستانی مراجعه کنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان با اشاره به اینکه بعد از ۱۵ اسفندماه با مراجعه همکاران پزشک به مطب‌ها دیگر ویزیت فضای مجازی کاهش پیدا می‌کند گفت: البته شاید شرایط جدیدی ایجاد کنیم تا برخی از پزشکان که امکان رفتن به مطب‌ها را ندارند از طریق فضای مجازی خدماتی به بیماران ارائه دهند.

همدان به عنوان بهترین استان‌های کشور در کنترل بیماری کرونا شناخته شده و با کنترل‌های صورت گرفته این استان وضعیت بهتری دارد و هنوز به وضعیت بحران نرسیده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه همدان به عنوان بهترین استان‌های کشور در کنترل بیماری کرونا شناخته شده است افزود: با کنترل‌های صورت گرفته این استان وضعیت بهتری دارد و هنوز به وضعیت بحران نرسیده است.

مدرکیان با تاکید به اینکه مردم به پویش «در خانه بمانید» بپیوندند تا کرونا کنترل شود افزود: ما مجبور هستیم از جایی زنجیره انتقال ویروس کرونا را بشکنیم تا بیشتر افراد جامعه مصون بمانند و این فرصت را به سیستم بهداشتی و درمانی بدهیم که به راهکارهای درمانی و پیشگیری موثری برسند.

وی با تاکید به اینکه هرآنچه چرخه انتقال را کند کنیم بهتر می‌توانیم به نتیجه رسید گفت: توصیه موکد ما این است مردم از منزل بیرون نیایند و یا برای بیماری‌های جزئی نظیر سردرد و پادرد به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان با اشاره به متاسفانه ۴۰ درصد موارد ابتلا به بیماری کرونا در مراکز درمانی اتفاق می‌افتد و این آمار بالایی است افزود: ممکن است افرادی سالم باشند و با مراجعه به بیمارستان دچار بیماری کرونا شوند و این می‌طلبد مردم تا جایی که امکان دارد به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول