اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تقویت روحیه با پناه بردن به آغوش امن الهی

امام جمعه شهرستان سامان با بیان اینکه ما می‌دانیم برای تقویت جسم خود چه کارهایی انجام دهیم، گفت: برای تقویت روح و روان باید به خدا توکل کنیم و به آغوش امن الهی پناه ببریم.

تقویت روحیه با پناه بردن به آغوش امن الهی

حجت‌الاسلام علی اصغر عقیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به بیماری کووید ١٩ گفت: ما باید به توصیه‌های متخصصان امر بهداشت و پزشکان مبنی داشتن سیستم ایمنی قوی، بدن قوی و حفظ روحیه در پیشگیری و درمان این بیماری  توجه ویژه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما می‌دانیم برای تقویت جسم خود چه کارهایی انجام دهیم، افزود: برای تقویت روح و روان باید توکل بر خدا داشته و به آغوش امن الهی پناه ببریم.

امام جمعه شهرستان سامان با اشاره به توبه و استغفار از گناهان اظهار داشت: راز و نیاز با پروردگار را در برنامه روزانه و شبانه خود قرار دهیم، اگر انسان خدا را فراموش کند، ممکن است خودش را نیز از یاد ببرد و نداند در این برهه زمانی چه کاری انجام دهد.

عقیلی با اشاره به آیه "وَلَا تَکُونُوا کَالَّذِینَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنْسَاهُمْ أَنْفُسَهُمْ ۚ أُولَٰئِکَ هُمُ الْفَاسِقُونَ" بیان کرد: افرادی خدا را فراموش کردند و به دنبال آن خودفراموشی به سراغ انسان آمد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌ها برای آرامش و تقویت روح، پناه بردن به خداوند متعال است.

امام جمعه شهرستان سامان تصریح کرد: در گذشته شنیده می‌شد که یک شهر یا در نهایت یک کشور دچار بیماری وبا شده است ولی اینکه تمام کره زمین درگیر یک بیماری شود، یک فاجعه بزرگ است که متاسفانه بعضی افراد این فاجعه را یک تلنگر هم به حساب نمی‌آورند که ارتباط خود را با خداوند قوی کنند.

عقیلی با بیان اینکه بخشی از این خود فراموشی به فضای مجازی برمی‌گردد، ادامه داد: فضای مجازی وسیله یا فضای بدی نیست مهم آن برنامه‌ها و محتواهایی است که در آن وجود دارد.

وی گفت: اگر فضای مجازی به دور از دروغ، شایعه و ابتذال باشد وسیله خوبی است و اگر به سراغ محتویات مبتذل یا اخبار کذب برود و ما در آن فضا غرق شدیم و نسبت به اعتقاداتمان تردید ایجاد شد، کم کم این صافی ضمیر دلمان از دست می‌رود و فراموشی خدا اتفاق می‌افتد تا حدی که حتی این بیماری عظیم که در کل کره زمین اتفاق افتاده، ما را از خواب غفلت بیدار نمی‌کند.
انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول