اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تخلیه پسماند بیمارستانی شهرستان‌های اطراف در فشافویه

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری گفت: مقداری پسماند بیمارستانی از شهرستان‌های اطراف به صورت غیرمجاز در اراضی ملی بخش فشافویه تخلیه شده بود که توسط شهرداری حسن آباد آهک پاشی و امحا شد.

تخلیه پسماند بیمارستانی شهرستان‌های اطراف در فشافویه

زهره عبادتی رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بامداد پنجشنبه مقداری پسماند بیمارستانی شامل ماسک، لباس بیمارستانی و سایر اقلام بهداشتی به صورت غیرمجاز توسط افراد فرصت طلب در اراضی ملی اطراف حسن آباد فشافویه تخلیه شده بود. 

وی با بیان اینکه منشا این زباله ها مشخص نیست، افزود: شهرداری حسن آباد پس از ارسال گزارش با رعایت کامل نکات بهداشتی اقدام به جمع آوری این پسماندها کرده و با آهک پاشی و ضدعفونی آنها را امحا کرده است. 

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری گفت: مقدار دقیق این پسماندها مشخص نیست و به نظر می رسد در حد بار یک وانت باشد و احتمالا مربوط به یکی از درمانگاه ها است. 

عبادتی با بیان اینکه همه شهرستان ها مکان های مشخصی برای دفن زباله های عفونی دارند گفت: بیمارستان ها و درمانگاه ها باید با سازمان پسماند شهرداری ها قرارداد داشته باشند و شهرداری ها ملزم است این زباله ها را با ماشین های مخصوص جمع آوری و به مراکز دفن منتقل کند. 

وی ادامه داد: تخلیه این پسماندها در اراضی ملی نمی تواند مربوط به تهران و ری باشد، زیرا مرکز پسماند زباله های شهر تهران و شهرستان ری «سایت آرادکوه» است و همه بیمارستان ها و درمانگاه های تهران و ری تحت نظارت هستند و زباله های آنها طبق قرارداد به آرادکوه منتقل و در سلول های دفن بهداشتی امحا می شوند لذا احتمال می رود این زباله ها مربوط به شهرستانهای اطراف باشد. 

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: تخلیه هرگونه زباله و پسماند در حاشیه جاده ها و اراضی ملی ممنوع است و در صورت مشاهده متخلفان به مراجع قضائی معرفی خواهند شد. 

انتهای پیام/67062

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول