اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درخواست فراکسیون الفتح از برهم صالح برای لغو ماموریت الزرفی در تشکیل کابینه عراق

رئیس فراکسیون الفتح به رئیس جمهور عراق هشدار داد در صورتی که عدنان الزرفی را از سمت مامور تشکیل کابینه برکنار نکند، تخلفات او را افشا می‌کند.

درخواست فراکسیون الفتح از برهم صالح برای لغو ماموریت الزرفی در تشکیل کابینه عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس،  «محمد الغبان» رئیس فراکسیون الفتح به رهبری هادی العامری در پارلمان عراق از رئیس جمهور این کشور خواست عدنان الزرفی را از ماموریت تشکیل کابینه عراق برکنار کند.

به گزارش شبکه المیادین، الغبان گفت: «هر تلاش برای دور زدن تصمیم دادگاه تجدید نظر فدرال پیش نخواهد رفت. در غیر این صورت مجبوریم مخفی‌کاری‌های رئیس جمهور را افشا کنیم.»

رئیس فراکسیون الفتح گفت: «اگر برهم صالح از تصمیم خود در مامور کردن الزرفی منصرف نشود اسناد دستکاری او در مفاد قانون اساسی را فاش می‌کنیم تا نخست وزیری الزرفی هم باطل شود».

ائتلاف شیعی الفتح و ائتلاف شیعی دوله القانون با یکدیگر فراکسیون البناء را تشکیل داده‌اند که از سوی رئیس پارلمان عراق به عنوان فراکسیون اکثریت پارلمان عراق معرفی شده است و بر اساس قانون اساسی اکثریت پارلمان عراق که متعلق به شیعیان است باید مامور تشکیل کابینه را برگزینند.

گروه‌های شیعی عراق تاکنون بر سر نام نامزد نخست‌وزیری عراق به تفاهم نرسیدند از همین رو «برهم صالح» رئیس جمهور عراق  ۲۷ اسفند ماه طی مراسمی عدنان الزرفی را مامور تشکیل دولت انتقالی کرد. پیش از الزرفی «محمد توفیق علاوی» برای تشکیل دولت انتقالی عراق مامور شده بود که به دلیل مخالفت برخی جریان‌ها با اسامی نامزدهای تصدی وزارتخانه‌ها در کابینه پیشنهادی جدید، در این امر ناکام ماند.

الزرفی از اعضای «فراکسیون النصر» به رهبری «حیدر العبادی» (نخست وزیر سابق) در پارلمان عراق است، اما معرفی او موجی از مخالفت شدید در میان گروه‌های پارلمانی به راه انداخته است.

او از زمان مکلف شدن  طبق قانون ۳۰ روز مهلت دارد کابینه پیشنهادی خود را به پارلمان معرفی کند که با وجود مخالفت گروه‌های اصلی شیعی که اکثریت را در پارلمان تشکیل می‌دهند موفقیت الزرفی بعید به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول