اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مرکز بازیافت زباله «گندک» دماوند برای مقابله با کرونا تعطیل شد

دادستان شهرستان دماوند گفت: مرکز بازیافت زباله گندک به عنوان عامل احتمالی انتقال ویروس کرونا تلقی و با دستور قضایی تعطیل شد.

مرکز بازیافت زباله «گندک» دماوند برای مقابله با کرونا تعطیل شد

محمد تقی زاده دادستان شهرستان دماوند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دماوند، در خصوص تعطیلی مرکز بازیافت زباله گندک این شهرستان اظهار کرد: در این منطقه زباله ها به صورت دستی بازیافت می‌شد، چندین بار به پیمانکار این پروژه از سوی فرمانداری و شهرداری نسبت به تعطیلی آن مکان اخطار داده شده بود ولی هیچ اقدامی صورت نگرفت.

وی افزود: به دلیل اینکه تمام زباله های سطح شهر اعم از آلوده و غیر آلوده به ویروس کرونا در داخل سطل های مکانیزه ریخته و این زباله ها به آن منطقه برای بازیافت برده می شود طی بازدیدی که شخصاً به عنوان مدعی العموم از آنجا داشتم و دستورالعملی که در شورای تامین برای آن منطقه صادر شد تصمیم به تعطیلی این کار گرفته و پرونده آن به مراجع قضایی ابلاغ شد. 

دادستان دماوند گفت: در بازدید صورت گرفته متاسفانه مشاهده شد، کارگران مشغول به کار به هیچ وجه نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، همچنین کامیون هایی که جهت اقلام بازیافتی در آن مکان حضور داشتند، ضمن تخلیه بازگردانده شدند.

وی ادامه داد:  بازیافتی که در آن دست و نیروی انسانی دخالت نداشته باشند و با دستگاه های مکانیزه انجام شود، هیچ اشکالی ندارد به دلیل اینکه قطعه های بازیافتی را شست‌وشو می دهند و ضد عفونی می کند و دوباره به چرخه مصرف برمی‌گرداند.

تقی زاده خاطرنشان کرد: منطقه گندک می‌تواند به عنوان عامل انتقال دهنده ویروس کرونا تلقی شود، به دلیل اینکه زباله های بازیافتی در این منطقه به شهرستان‌های دیگر اعم از شهریار، شهر قدس و حتی غرب استان تهران انتقال داده می شود.

انتهای پیام/67067

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول