اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

آمریکا دست از پا خطا کند با اقدام پشیمان‌کننده ایران مواجه می‌شود

امام جمعه بندر دیر گفت: آمریکایی‌ها برای فرافکنی می‌خواهند یک ماجراجویی کنند که ما اعلام می‌کنیم دست از پا خطا کنید با اقداماتی پشیمان‌کننده ایران مواجه خواهید شد.

آمریکا دست از پا خطا کند با اقدام پشیمان‌کننده ایران مواجه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیر، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی با انتشار پیامی در فضای مجازی، با تبریک ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، اظهار داشت:  یکی از سرمایه‌های هر جامعه‌ای جمعیت جوان آن است.

امام جمعه بندر دیر با تأکید بر الگوپذیری جوانان از حضرت علی اکبر(ع) افزود: مقام‌معظم‌رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان را مخاطب خود در زمینه‌سازی برای تمدین نوین اسلامی و ظهور امام زمان(عج) قرار داده است، بنابراین نسل جوان ما باید برای ساختن ایران اسلامی و آینده‌سازی و مدیریت فردای جامعه آماده کنند.

وی با تبریک هفته مهدویت، گفت: با توجه به وضعیتی که در آن قرار داریم و امکان برگزاری مراسم جشن‌های شعبانیه وجود ندارد، ائمه جماعت و بانیان مساجد با شناسایی کسبه نیازمند و فقرای هر محله، هزینه‌های جشن نیمه شعبان را  به این خانواده‌ها اختصاص دهند.

حسینی تأکید کرد: چراغانی و آذین‌بندی و نصب بیرق‌های سبز و پرچم جمهوری اسلامی در جای‌جای شهرها و روستاها و قرائت دعای فرج، عهد و ندبه در خانه‌ها انجام شود.

وی با تقدیر از مردم شهرستان دیر و استان بوشهر به خاطر رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و ماندن در خانه در روز 13 بدر، بیان کرد: از این قضایا درس بگیریم و در رابطه با مسائل دیگر مانند گران‌فروشی و ... نیز امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم.

امام جمعه بندر دیر با تأکید بر اینکه رعایت مسائل بهداشتی نباید منجر به اسراف شود، افزود: این روزها مصرف آب 20 درصد افزایش داشته است، بنابراین مردم ضمن رعایت مسائل بهداشتی در مصرف آب نیز صرفه‌جویی کنند.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا اگر چه زیان‌بار بوده و موجب تعطیلی کسب‌وکارها و برنامه‌های دینی و مذهبی شد اما دستاوردها و عبرت‌هایی هم داشته است، خاطرنشان کرد: وحدت کلمه و انسجام ملی، برجسته شدن نقش پزشکان و پرستاران و کادر درمانی، برجسته شدن دین و آموزه‌های دینی و نقش مرجعیت دینی و روحانیت در این قضایا برکسی پوشیده نیست.

حسینی اضافه کرد: طلاب جوان ما با قرار گرفتن در کنار پرستاران، از بیماران کرونایی پرستاری می‌کنند و در زمینه غسل و کفن و دفن آنها ایفای نقش کردند و موجب خنثی شدن تبلیغات دشمن در این قضایا شدند. 

وی با اشاره به ظهور و بروز روحیه ایثارگری در میان اقشار مختلف کشور،گفت: نسل جوان ما که دوران دفاع‌مقدس را درک نکرده بودند، امروز صحنه‌های ایثارگری و جهادگری زنان و دختران را می‌بینند و خود جوانان در ضدعفونی معابر و خیابان‌ها و تهیه و تولید اقلام بهداشتی مانند ماسک و لباس برای کادر درمانی ورود کرده‌اند. 

امام جمعه بندر دیر افزود: این بیماری باعث شد ما عبرت بگیریم و قدر نعمت‌های الهی و برنامه‌های دینی و مذهبی و حضور در مسجد و نمازجماعت و جمعه را بدانیم.

وی با بیان اینکه این ویروس آسیب‌پذیری انسان‌ها را نشان داد تا در مقابل خدا مغرور نشویم، عنوان کرد:  امروز قدرت‌های بزرگ در مقابل این ویروس نامرعی به ستوه آمده‌اند و سلاح‌های مدرن و هسته‌ای آنها و علم و دانش بشری نیز نمی‌تواند در مقابل آن کاری کند.

حسینی در رابطه با یاوه‌گویی و تهدید ایران از سوی آمریکایی‌ها، گفت: آمریکا این روزها در داخل کشور خود دچار مشکل و در مقابل ویروس کرونا ناتوان و مورد تمسخر قرار گرفته و درمانده است.

وی وضعیت بهداشت و درمان آمریکا را در بدترین حالت دانست و ابراز کرد: این‌ها برای فرافکنی می‌خواهند یک ماجراجویی کنند که ما اعلام می‌کنیم دست از پا خطا کنید با اقداماتی پشیمان‌کننده مواجه خواهید شد.

امام جمعه بندر دیر خطاب به سران آمریکا افزود: ما اهل جنگ و آغازگر جنگ نیستیم اما اگر تعرضی به ایران شود، درسی فراموش‌نشدنی به شما می‌دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول