اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وجود ابلاغیه ملی برای منع فعالیت واحدهای صنفی غیرضروری/ ابتلای 637 زنجانی به کووید 19

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از وجود ابلاغیه ملی منع فعالیت واحدهای صنفی تا مدت زمان تعیین شده توسط دولت خبر داد و گفت:: الزامی برای تعطیلی واحدهای صنعتی وجود نداشته و ندارد و حتی تاکید بر ادامه فعالیت در ایام تعطیل رسمی هم بود، کما اینکه پروتکل ملی روش فعالیت تا فردا ابلاغ خواهد شد و در این رابطه اقلام مورد نیاز و همچنین شیفت بندی هم مشخص خواهد شد.

وجود ابلاغیه ملی برای منع فعالیت واحدهای صنفی غیرضروری/  ابتلای 637 زنجانی به کووید 19

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ناصر فغفوری عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با تشریح اقدامات انجام شده برای تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز این ایام اظهار کرد: در این راستا واحدهای تولیدی با همه توان فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به راه‌اندازی واحدهای متعدد برای تولید ماسک مورد نیاز اظهار کرد: در این راستا اقداماتی انجام شده است تا تعداد ماسک‌های تولیدی به 100هزار عدد در روز برسد.

وی از تلاش برای جذب ماسک و سایر لوازم بهداشتی از تهران خبر داد و افزود: در این راستا ماسک‌های با نوع خاص مورد استفاده در مراکز بهداشتی را تحویل گرفته و تحویل معاون غذا و دارو دادیم و 100 هزار ماسک جراحی هم تحویل گرفته شده است.

فغفوری همیاری و همکاری بخش صنعت و اصناف را از اقدامات خوب این ایام اعلام کرد و گفت: در این راستا کمک‌های قابل توجهی توسط واحدهای صنعتی به دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از وجود ابلاغیه ملی منع فعالیت واحدهای صنفی تا مدت زمان تعیین شده توسط دولت خبر داد و افزود: الزامی برای تعطیلی واحدهای صنعتی وجود نداشته و ندارد و حتی تاکید بر ادامه فعالیت در ایام تعطیل رسمی هم بود، کما اینکه پروتکل ملی روش فعالیت تا فردا ابلاغ خواهد شد و در این رابطه اقلام مورد نیاز و همچنین شیفت بندی هم مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه کمک‌های مالی خوبی توسط واحدهای صنعتی به حساب دانشگاه علوم پزشکی واریز شده است، افزود: علاوه بر این کمک‌های تامین اقلام بهداشتی هم در دستور کار واحدهای صنعتی فعال در استان قرار گرفته است که نقش مهمی در جبران کمبودهای موجود در این حوزه ایفا می‌کند.

فغفوری با تاکید بر نظارت بر قیمت اقلام بهداشتی عرضه شده در بازار از طریق ارگان‌های مربوطه گفت: در این رابطه علاوه بر نظارت‌های تخصصی، گشت‌های مشترک هم عملیاتی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه اصلاح قیمت صورت گرفته در عرضه ماسک به صورت کشوری بوده است، ادامه داد: بسته‌های عرضه شده در داروخانه‌ها بعد از اصلاح قیمت حدود 4 هزار و 500 تومان تعیین شده است.

وی به کنترل کارگران چینی فعال در شرکت‌ها بعد از شیوع بیماری کووید 19 اشاره و تاکید کرد: بعد از اقدامات اولیه کنترل و قرنطینه، هیچ مورد ابتلا به بیماری در بین این کارگران گزارش نشده است.

فغفوری به رشد تولیدات واحدهای تولیدی طی سال گذشته اشاره و تاکید کرد: تعطیلی هیچ واحد صنعتی مد نظر ما نیست و امیدوارم که واحدهای صنعتی استان با تمام توان به فعالیت خود ادامه دهند و ما موردی از تاثیر شیوع ویروس کرونا بر فعالیت واحدهای صنعتی دریافت نکردیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: نگرانی‌ از ایجاد مشکل به دلیل شیوع ویروس کرونا از واحدهای تولیدی گزارش نشده است ضمن اینکه واحدهای تولیدی همراهی و همکاری خوبی در کمک به تامین اقلام مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی داشته‌اند و حتی اگر در توان این واحدها هم نبوده با مشارکت هم در صدد حل مشکل بوده‌اند.

وی با تاکید بر متفاوت بودن انتظارها در سال 99 با توجه به رفع نگرانی‌های سال گذشته در حوزه اشتغال افزود: برای همراهی با شعار سال انتخاب شده برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده که در جلسات مرتبط نهایی شده و ارائه خواهد شد.

فغفوری استفاده از فناوری‌های برتر و توسعه فعالیت‌های معدنی و صنایع، بهبود فضای کسب و کار، استفاده از ظرفیت دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان و توسعه غیرنفتی و مدیریت بازار و تنظیم بازار، استفاده از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مدیریت واردات اقلام مورد نیاز استان را از برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در سال جهش تولید اعلام کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان برنامه استان برای عدم حضور مردم در فروشگاه‌ها را یادآور شد و افزود: با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان همه فروشگاه‌های بزرگ محصولات مورد نیاز را از به صورت آنلاین ارائه می‌کنند و در این راستا اطلاع‌رسانی‌های مورد نیاز انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر 30 درصد از اقلام مورد نیاز مردم به صورت آنلاین عرضه می‌شود که نسبت به قبل که 3 تا 4 درصد بود رشد قابل قبولی محسوب می‌شود و این روند ادامه‌دار خواهد بود.

همچنین مسؤول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان مجموع آمار بیماران مشکوک به کووید 19 استان را یک هزار و 825 مورد اعلام و اظهار کرد: 637 مورد از این آمار مثبت آزمایشگاهی بوده‌اند که 17 مورد از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

اسماعیل رحمانی آمار بیماران مشکوک بستری در مراکز درمانی استان زنجان را 347 نفر اعلام و تصریح کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا هم 445 بیمار مثبت آزمایشگاهی از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول