اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

انتقاد از نحوه مدیریت مسئله کرونا توسط دولت

محمد زارع فومنی از نحوه مدیریت دولت در زمینه شیوع بیماری کرونا انتقاد کرد.

انتقاد از نحوه مدیریت مسئله کرونا توسط دولت

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات طی نشستی که با عنوان « نقش دولت در مهار کرونا» و با حضور علی پارسا دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شهید چمران به صورت زنده در اینستاگرام برگزار شد، گفت: با این نکته باید شروع کنم که من به عنوان یک آزاداندیشی که دوستدار انقلاب، امام و رهبری هستم اظهار نظر می کنم و در مقام دفاع از اصلاحات و اصولگرایی به هیچ عنوان نیستم.

وی افزود: در مورد کرونا که متاسفانه این روزها گریبان ملت شریفمان را گرفته و عرصه را بر همگان تنگ کرده باید خواستار این مسئله از مسئولین کشوری باشیم که چرا در مهار این ویروس تا این حد ضعیف عمل کرده اند که متاسفانه کار به اینجا رسیده است.

فومنی تصریح کرد: دولت در ابتدا که ویروس وارد کشور شد باید هرجایی که آزمایش کرونا مثبت اعلام شد را قرنطینه می کرد و به رسالت اصلی خود که حفظ جان مردم است و بنابر قانون اساسی به آن سوگند خورده است عمل کرده و ملاحظه هیچ چیزی غیر از جان مردم را نمی کرد.

وی تاکید کرد: اکنون این بیماری به طور چشم گیری در کشور شیوع پیدا کرده و تمامی نهادها و سازمان های رسمی را پای کار کشانده و مهم ترین وظیفه ما در این روزها که می تواند راهگشا باشد، اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری است که انشالله بتوانیم با استفاده از نکات راهگشای ایشان بر این بیماری منحوس فائق بیاییم.

فومنی یادآور شد: به‌نظر بنده دولت در وضع پیش آمده ۶۰ درصد مقصر است و باید پاسخگوی مردم باشد.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در پاسخ به سوالی گفت: در تریبون ما که صدای اصلاحات است بارها و بارها تذکر داده ایم و لازم است بدانید به خاطر همین تذکرها من را به دادگاه احضار کردند و تا به حالا به شصت ضربه شلاق محکوم کرده اند.

وی تاکید کرد: همچنین به علاوه دولت سایر مسئولین نیز باید پاسخگو باشند و اینگونه نیست که به طور کلی دولت مقصر باشد ولی من به عنوان کسی که از این دولت حمایت کردم از مردم طلب حلالیت می کنم و امیدوارم به بهبود وضعیت فعلی دوباره به روزهای خوشمان برگردیم.

* دولت باید برای مشکلات مردم در شرایط فعلی، چاره اندیشی کند

علی پارسا دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شهید چمران هم در این نشست گفت: در مورد کرونا مسائل گوناگونی قابل طرح است اما با توجه به نقش دولت در مهار این بیماری منحوس باید عرض کنم که دولت های مختلف از جمله چین اقداماتی برای مبارزه با کرونا همچون واکنش های تند و جریمه کردن انجام داده اند یعنی در اصل خودشان را برای مبارزه مسلح کرده اند. پس چرا دولت ایران مثل چین با اقتدار عمل نکرد؟ این ضعف به کجا بر می گردد؟

وی ادامه داد: مسئله ای اصلی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که دولت فقط دارد نسخه خانه نشینی را برای مردم می پیچد ولی باید به عواقب تلخی که ماه عسل این خانه نشینی دارد هم فکر کرد و نباید عملا  از آن غافل شد.

این فعال دانشجویی گفت: باید فکری کرد که چرخ اقتصاد بچرخد. نمی شود فقط بگوییم مردم در خانه بمانند باید برای مشکلات مردم هم چاره اندیشی شود.

پارسا تصریح کرد: قرنطینه کردن با فاصله گذاری اجتماعی فرق می کند. از آن سه شنبه ای که آقای روحانی فرمودند از اول هفته همه چیز عادی می شود حدود یک ماه گذشته و هیچ چیز بهتر نشده، در ابتدا دولت رو به فاصله گذاری اجتماعی آورد اما به عقیده کارشناسان سلامت این دردی را دوا نکرد و حالا کار به جایی رسیده که نامه ای خطاب به آقای روحانی نوشته اند که قوانین سفت و سخت تری باید تنظیم شود.

وی گفت: پس چرا از اول کار، بحث قرنطینه اجرا نشد اکنون این سوال وجود دارد که آیا دولتمران نمی خواهند کاری انجام دهند یا اینکه نمی توانند؟ که این نیاز به واکاوی دقیق دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول