اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

کرونا فرصتی برای جهش تولید

حضرت آیت الله خامنه ای طی حدودا ده سال گذشته بدرستی اقتصاد را مهمترین اولویت کشور و در این حوزه بر اساس نظرات کارشناسان و متخصصین، تولید را گلوگاه اصلی تشخیص داده ان

کرونا فرصتی برای جهش تولید

خبرگزاری فارس - مهدی فضایلی: تشخیص اولویت ها و تمرکز بر آنها خصوصا" وقتی مشکلات، متعدد و پیچیده می شوند از دشوارترین و در عین حال مهمترین کارهاست. 

در مقام تصمیم گیری و به نوعی سیاستگذاری، عوامل متعددی مانند تعدد و تنوع مسائل و مشکلات، هیجانات سیاسی و اجتماعی، عملیات روانی دشمن و عدم اشراف به مسائل ممکن است دخالت و تشخیص اولویت ها را به انحراف بکشاند.

در سطح کلان اگر چنین امر خطیری با تعلل صورت گیرد و یا توام با تردید و دودلی باشد خسارت ها بیشتر و گاه غیرقابل جبران خواهد بود.
تعیین شعار سال از سوی رهبر حکیم انقلاب اسلامی اقدام مهمی است که نقش تعیین اولویت را با اشراف به مسائل داخلی و بین المللی و بدور از هیجانات و فضاسازی ها ایفا می کند.

شعار سال اگر تبدیل به مطالبه عمومی شود بمثابه گفتمان عمل می کند و همه امور را در جهت مهمترین اولویت کشور بسیج می نماید.

حضرت آیت الله خامنه ای طی حدودا" ده سال گذشته بدرستی "اقتصاد" را مهمترین اولویت کشور و در این حوزه بر اساس نظرات کارشناسان و متخصصین، "تولید" را گلوگاه اصلی تشخیص داده اند.

گره گشایی از تولید بسیاری از گره های دیگر حوزه اقتصاد از قبیل بیکاری و تورم و نقدینگی را نیز به سمت حل شدن پیش خواهد برد.

شاید بسیاری گمان می کردند با توجه به وقایع ماه های پایانی سال گذشته و بخصوص کرونا، رهبر انقلاب برای سال ۹۹ دیگر شعار اقتصادی انتخاب نخواهند کرد ولی انتخاب مجدد شعار اقتصادی و آن هم ادامه بحث تولید نشان داد هیجانات و وقایع گذرا نمی تواند رهبر حکیم انقلاب اسلامی را تحت تاثیر خود قرار دهد و ایشان را از پیگیری و اصرار بر مهمترین اولویت کشور باز بدارد.

انتخاب شعار اقتصادی و تاکید مجدد بر تولید،از این منظر که یکی از مهمترین حوزه های متاثر از شیوع کرونا، حوزه کسب و کار و اقتصاد است نیز انتخابی حکیمانه ارزیابی می شود و به عبارتی یک شعار ضد کرونایی هم هست!
امید آنکه با پرهیز از برخوردهای صرفا" شعاری و نمادین شاهد توجه به  رفع موانع "جهش تولید" از سویی و تدارک و تامین "الزامات" این جهش باشیم.

به باور برخی کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی شرایط کرونایی نه تنها تهدید اقتصاد و تولید نیست بلکه فرصتی استثنایی محسوب می شود چرا که امکان برنامه ریزی های هدفمند و دقیق در حوزه اقتصاد بخوبی فراهم است.
و حسن ختام این یادداشت، جمله ای ماندگار از سردار شهید و آسمانی مان شهید حاج قاسم سلیمانی؛" با تجربه می گویم؛ فرصتی که در بحران ها هست در خود فرصت ها نیست."

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول