اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

«جهش تولید» نیازمند اصلاح ساز و کار بانکی در کشور است

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم برای پولدار شدن و قدرتمند شدن نباید در اندیشه دلالی و واسطه گری باشند بلکه باید در اندیشه تولید باشند و این محقق نمی‌شود مگر اینکه ساز و کار بانکی ما درست باشد.

«جهش تولید» نیازمند اصلاح ساز و کار بانکی در کشور است

لطف‌الله سیاهکلی، منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به نامگذاری سال 99 اظهار کرد: کشوری می تواند اعای قدرتمندی و استقلال داشته باشد که در زمینه تولید به درجات و استانداردهای مطلوب رسیده و در سطح ملی و بین‌المللی جایگاه داشته باشد.

وی با بیان اینکه کشورهایی را می‌توان قدرتمند دانست که در باب تولید قوی و قدرتمند باشند، عنوان کرد: تولید پایه قدرت، ثروت و درآمد است و رسیدن به قدرت نیز نیازمند تولید قوی است.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وقتی شعار تولید می‌دهیم باید زنجیره تولید کامل باشد، افزود: زنجیره تولید از قانون شروع می شود و به مجری‌ها می‌رسد و برای تکمیل این زنجیره همه آحاد مردم یا باید سرمایه گذار باشند و یا در این عرصه یک عنصری از تولید باشد.

وی تأکید کرد: اگر این چرخه کامل نشود و مردم در آن قرار نگرفته و نقش خود را ایفا نکنند چرخه ناقص خواهد بود و این فرهنگی است که باید در جامعه نهادینه شود.

سیاهکلی تصریح کرد: مردم برای پولدار شدن و قدرتمند شدن نباید در اندیشه دلالی و واسطه گری باشند بلکه باید در اندیشه تولید باشند و این محقق نمی‌شود مگر اینکه ساز و کار بانکی ما درست باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید ابتدا قانون بانکی کشور اصلاح شود، اضافه کرد: تا زمانی که بانک‌های ما با نام تخصصی خود، کار تخصصی را انجام نمی‌دهند و علی رغم اینکه نام بانک تخصصی است فرقی میان بانک تخصصی با غیر تخصصی وجود ندارد نباید منتظر تغییر در حوزه تولید باشیم.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز همه بانک‌های کار عمومی بانکداری انجام می‌دهند و به طور مثال فرقی میان بانک کشاورزی، صادرات، ملی و تجارت وجود ندارد.

وی عنوان کرد: در دنیا بانک‌ها کارکرد تخصصی خود را دارند اما در ایران اسم تخصصی میگذاریم و کار عمومی می‌کنیم پس ابتدا باید قانون بانک‌ها تغییر و بانک‌ها به کار تخصصی خود بازگردند.

سیاهکلی اظهار کرد: دومین کار در حوزه بانکی کاهش سود بانکی است و تا زمانی که سود بانکی بالاتر سود تولید است جهشی در کشور ایحاد نمی‌شود.

وی افزود: در کشور اگر بالاترین سود برای تولید کننده بود تولید رونق خواهد یافت اما وقتی واسطه گری و یا سود بانکی ارزشی بالاتر از تولید داشت نباید انتظار رونق و جهش تولید را داشته باشیم.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از سویی واردات در کشور باید براساس نیاز و کاستی‌های جامعه باشد نه اینکه وقتی تولید به اندازه کافی در کشور انجام می‌شود، به موازات آن واردات هم استمرار داشته باشد.

وی تصریح کرد: تا زمانی که اطلاع دقیقی از میزان نیاز و میزان تولید در جامعه نداشته باشیم، در حوزه تولید مشکل خواهیم داشت.

سیاهکلی گفت: ساماندهی تولید بر اساس نیاز جامعه از جمله وظایف دولت است و این دولت است که باید صنعت و تولید را به سمت نیازهای جامعه را سوق داده و پس از تامین نیاز به سمت صادرات حرکت کند.

وی در پایان یادآور شد: با تحقق این مسایل تولید حتما جهش خواهد یافت و شاهد اتفاق خوب در این حوزه برای صنعت کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول