اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

طراحی اپلیکیشنی برای پاسخ به دغدغه‌های کرونایی مردم و ارزیابی ابتلا به این بیماری

یک شتابدهنده دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی، اپلیکیشنی را طراحی کرده که ضمن پاسخگویی به دغدغه‌های مردم در زمینه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، امکان ارزیابی ابتلا به بیماری کرونا از طریق دو آزمون وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی را نیز فراهم کرده است.

طراحی اپلیکیشنی برای پاسخ به دغدغه‌های کرونایی مردم و ارزیابی ابتلا به این بیماری

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، امیر سرکندی، بنیانگذار و رئیس هیات مدیره  یک شتابدهنده با اعلام این مطلب، گفت: سعی داریم تا با بهره‌گیری از پتانسیل‌های اقتصاد دانش بنیان و کسب‌وکارهای دیجیتال به حل مسئله اپیدمی کرونا کمک کنیم. به همین منظور اپلیکیشنی را در راستای آموزش، اطلاع‌رسانی، نیازسنجی، ایجاد ارتباط بین کسب‌وکارها و مردم، تست و غربالگری کرونا و سرگرمی، به عموم معرفی کرده است.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های همه ما این روزها ترس از ابتلا به ویروس کروناست، اما برای رهایی از این ترس نیازی نیست که به مراکز درمانی مراجعه کنیم و بار اضافی را به کادر درمان تحمیل کنیم. به همین خاطر است که ما در هفته اخیر اپلیکیشنی را در راستای مقابله با کرونا طراحی و پیاده‌سازی کردیم که با شناسایی دغدغه‌های عموم مردم، امکانات ویژه‌ای را برای رفع آن درنظر گرفته است.

سرکندی با اشاره به ویژگی‌های این اپلیکیشن گفت: اولین امکانی که این اپلیکیشن در اختیار عموم قرار می‌دهد امکان ارزیابی ابتلا به بیماری کرونا از طریق دو آزمون وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی است. این آزمون‌های خودارزیابی ریسک ابتلا را به همراه توصیه‌های مفید و نیز مراجعات غیر ضروری به مراکز پزشکی را کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: آموزش، اطلاع‌رسانی، نیازسنجی، معرفی و آدرس مراکز درمانی، معرفی استارت آپ‌ها و کسب و کارهای خدمت‌رسان به مردم، غربالگری، آموزش‌های ویژه دانش آموزان و هشدارهای منطقه‌ای از امکانات دیگر این اپلیکیشن است.

وی یادآور شد: این اپلیکیشن در پی فراخوان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و در راستای استفاده از ظرفیت‌های اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان کشور، طراحی شده است. این اپلیکیشن همچنین کسب و کارها و به ویژه استارت آپ‌هایی که خدمات ویژه‌ای به عموم مردم در راستای مقابله با شیوع این اپیدمی و ماندن در خانه ارائه می‌کنند را معرفی کرده است.

سرکندی گفت: این اپلیکیشن با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی، ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش، هلال احمر، سازمان نظام پزشکی، شبکه سلامت و اداره کل سلامت شهرداری تهران طراحی و منتشر شده است.

رئیس هیات مدیره این شتاب‌دهنده در پایان با بیان اینکه این اپلیکیشن قصد دارد با اطلاع‌رسانی، آموزش و فرهنگسازی و تشویق به خانه ماندن به قطع زنجیره ابتلا به ویروس کرونا کمک کند، گفت: علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و دانلود اپلیکیشن می‌توانند به سایت www.coronaapp.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول