اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

زالی: سامانه تشخیص پونومی کووید 19 با هوش مصنوعی محقق شد

فرمانده ستاد مدیریت کرونا گفت: سامانه تشخیص پونومی کووید 19 با استفاده از هوش مصنوعی محقق شده است.

زالی: سامانه  تشخیص  پونومی کووید 19  با هوش مصنوعی محقق شد

 به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت کرونا در مراسم رونمایی از سامانه تشخیص پونومی کووید ۱۹ که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: باعث خوشبختی است که دانشمندان کشور در حال طراحی برنامه ای هستند که خط مقدم فعالیت های مبارزه با کرونا را پشتیبانی می کنند.

وی افزود: امروز شاهد تحقق یک فرهنگ بین بخشی هستیم که می توانیم از تجربه محققان استفاده کنیم که ماحصل بین بخشی بین وزارت بهداشت و کادر درمان است.

زالی گفت: امروزه سی تی اسکن به عنوان دقیق ترین روش غربالگری مورد استفاده قرار می گیرد و افرادی که مشکوک به کرونا هستند می توانند از این سامانه که توسط محققان طراحی شده ظرف چند دقیقه وضعیت شان مشخص شود.

 

فرمانده ستاد مدیریت کرونا یادآور شد: استفاده از این سامانه در مناطقی که پزشک یا رادیولوژیست وجود ندارد مورد استفاده قرار می گیرد. این سامانه از طریق عکس سی تی اسکن مشاوره قطعی به بیمار می دهد که یک رادیولوژیست است.با استفاده از حجم سنجی می توان ابعاد ضایعه ریوی را اندازه گیری کنیم. این سامانه با استفاده از هوش مصنوعی محقق شده و هوش مصنوعی به عنوان ماشینی پیش گویی کننده است و ما امروزه ره‌آوردی داریم که ماحصل کار بین بخشی است و درواقع یک اقدام نمونه‌ای از کار ترجمانی است.

 

وی افزود: سی‌تی‌اسکن بهترین روش غربالگری است و قطعا افرادی که به بخش‌های بهداشتی مراجعه می‌کنند و به نظر می‌‌رسد که کرونا دارند با استفاده از این سامانه توسط محققان طراحی شده در عرض چند دقیقه وضعیت‌شان مشخص می‌‌شود و استفاده از این سامانه بالاترین میزان اثربخشی وقت رد تشخیص را دارد که اقدام کار پزشکان را راحت‌تر می‌کند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران گفت: استفاده از ابزارهای تشخیصی باید از دقت و حساسیت بالایی برخوردار باشند و در حال حاضر این تکنیک در داخل کشور نسبت به نسخه های جهانی جایگاه بی بی‌نظری دارد و استفاده از این سامانه می تواند در مناطقی که پزشک یا رادیولوژیست وجود ندارد نیز مورد استفاده و در آن واحد تحلیل درمان صورت بگیرد.

زالی گفت: این سامانه با استفاده از عکس سی تی اسکن، مشاوره قطعی به بیمار می دهد و این ابزار یک تکنیک پزشک از راه دور به شمار می رود و در واقع یک رادیولوژیست است. با استفاده از این سامانه با امکان حجم سنجی می توانیم ابعاد ضایعه ریوی را اندازه بگیریم. این سامانه با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ژرف به نتیجه رسیده است. ما می توانیم نوید را به مردم بدهیم که این یک کار بی بدیل در عرصه جهانی به شمار می رود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول