اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

راهنمای استفاده از بخش تعاملی فارس/ مطالب خود را چگونه در خبرگزاری منتشر و چیدمان کنیم؟

نسخه جدید «فارس من» رونمایی شد. در این نسخه شما علاوه بر ارسال خبر، فیلم، عکس و تحلیل، امکان ارسال 8 نوع کمپین مختلف را خواهید داشت. برای آشنایی بیش‌تر با نصاب لازم برای پیگیری یا انتشار هر کدام این گزارش را بخوانید.

راهنمای استفاده از بخش تعاملی فارس/ مطالب خود را چگونه در خبرگزاری منتشر و چیدمان کنیم؟

به گزارش خبرگزاری فارس؛ «شما سردبیر فارس هستید» فقط یک شعار ساده نبود؛ بلکه برنامه‌ای است برای نزدیک کردن هرچه بیشتر خبرگزاری به خواست و سلیقه شما. در یک‌سال گذشته تمام تلاش ما برای تحقق همین برنامه بود. «فارس من» حالا با ظاهری تازه و امکانات متنوع در اختیار شما است. امکاناتی که اختیارات بیشتری برای مشارکت شما در محتوای تولیدی فراهم خواهد کرد. کمپین‌های شما اما چگونه پیگیری یا منتشر خواهد شد؟ 

 

از ارسال خبر و تحلیل تا فیلم و عکس؛ ۸ نوع کمپین ثبت کنید

«فارس من» قرار بود درگاهی برای تعامل هرچه بیشتر مخاطبان با خبرگزاری باشد. در نسخه تازه مخاطبان اختیارات بیشتری برای مشارکت در محتوای تولیدی دارند. غیر از «مطالبه»، شما می‌توانید طیف متنوعی از مطالب را برای ما ارسال کنید. مطالبی که ضریب رسانه‌ای و جایگاه پرداخت و انتشار رسانه‌ای هرکدام مستقیماً وابسته با امضاهای جمع‌شده خواهد بود. به این ترتیب مطالبه‌ای با ۱۰۰ امضا مثلاً ضریب کمتری از یک کمپین با ۵۰هزار امضاء خواهد داشت.

 

دسته‌بندی مطالب ارسالی کاملاً متنوع شده است. قبلاً بیشتر محتوای ثبت‌شده در «فارس من» از جنس «مطالبه» بود. حالا ولی مخاطبان می‌توانند تقریباً در هر چیزی که در خبرگزاری درحال انتشار است، مداخله کنند. اقدامی که طبعاً خروجی‌های مختلف «فارس» را بیشتر از همیشه به خواست و سلیقه مردم نزدیک می‌کند. اما دسته‌بندی این مطالب چیست؟

 

بعضی از آن‌ها تنها با هدف «انتشار» در خروجی‌های مختلف خبرگزاری ارسال شده‌اند. برخی دیگر اما سفارش پیگیری یک مطالبه یا پرداخت به یک موضوع از جانب خبرنگاران خبرگزاری است. در جدول زیر مشروح آن‌ها را ملاحظه می‌کنید:

طبیعتاً چه مطالب ارسال‌شده برای «پیگیری» چه آن‌ها که تنها با انگیزه «انتشار» در فارس ثبت‌شده‌اند، به رأی مردم گذاشته خواهد شد. درنهایت جایگاه انتشار هر کمپین یا مدل پیگیری خبرنگاران برای آن، مستقیماً مرتبط با امضاهای جمع‌شده به‌عنوان حمایت است. مثلاً یک «خبر» ارسالی با ۵۰۰ امضا تنها در زیرصفحه گروه مربوطه در خبرگزاری منتشر خواهد شد. همان خبر اما با ۵۰۰۰۰ امضا «تیتر یک» فارس خواهد شد.

 

حد نصاب امضاهای هر کمپین و اقدامات فارس برای آن‌ها

کاربران «فارس من» از امروز امکان ارسال کمپین های متنوع را خواهند داشت. برخی از این کمپین‌ها تنها با هدف «انتشار» در خروجی‌های خبرگزاری و برخی از آن‌ها برای پیگیری و پرداخت ارسال شده‌اند. همه‌ی آن‌ها اما در معرض رأی مستقیم مردم قرار خواهد گرفت. طبعاً اولویت پیگیری یا انتشار با مطالبی است در زمان کمتر، حامیان بیشتری جمع کند. ترتیب پیگیری یا انتشار هر موضوع را متناسب با امضاهای جمع‌شده در جدول زیر ملاحظه می‌کنید:

توضیح آن‌که مثلاً «خبر» ارسالی شما در «فارس من» برای آن‌که در زیرگروه مربوطه در خبرگزاری منتشر شود، نیازمند ۵۰۰ امضا است. اگر می‌خواهید خبر خود را در صفحه اصلی خبرگزاری ملاحظه کنید، باید ۱۰هزار امضا جمع کنید! با ۲۵۰۰۰ امضا در فضای مجازی و اینستاگرام فارس هم منتشر خواهد شد. و سرانجام اگر نصاب ۵۰هزار امضا را کسب کند، تیتر نخست خبرگزاری خواهد شد.

 

یا مثلاً «فیلم و عکس» ارسالی از جانب شما تنها در صورتی می‌تواند در صفحه‌ی اختصاصی فیلم یا عکس خبرگزاری منتشر شود، که دست‌کم ۱۰۰۰ امضا بعنوان حامی داشته باشد. حامیان شما اگر به ۱۰هزار نفر برسد، مطلب شما در صفحه اصلی خبرگزاری منتشر خواهد شد. با رسیدن به حدنصاب ۲۵هزار امضا در نوبت انتشار در فضای مجازی و اینستاگرام قرار می‌گیرد و اگر ۵۰هزار امضا جمع کند، برای شرکت در جشنواره‌های مختلف ارسال خواهد شد.

 

به این ترتیب تقریباً همه خروجی‌های خبرگزاری از صفحه نخست گرفته تا کانال‌ها و فضای مجازی، با نظر مردم و با محتوای ارسالی آن‌ها چیده خواهد شد. همه چیز در اختیار شما است؛ چون شما سردبیر فارس هستید!

 

«زمان انقضا»؛ هر کمپین چند ساعت برای جمع کردن امضا فرصت دارد؟

محتوای ارسالی شما اما هر چه که هست، زمان اندکی برای جمع کردن امضا فرصت دارد. مثلاً خبر اگر نتواند ظرف ۲۴ ساعت به نصاب لازم برسد، طبعاً مصداق «خبر سوخته» است. تصاویر و فیلم‌های خبری شما هم همین‌طور؛ بنابراین کسب نصاب‌های مختلف حمایت، کاملاً از نظر زمانی محدود است. در جدول زیر محدوده مجاز زمانی هر کمپین را برای جمع کردن امضاهای مورد نیاز ملاحظه می‌کنید:

«فارس من» حالا با ظاهری جدید و امکانات تازه در اختیار شما است. هدف ما نزدیک کردن هر چه بیشتر تولیدات خبرگزاری به انتظارات و خواسته‌های مخاطبان است. منتظر کمپین‌ها و مطالب تازه شما هستیم؛ فراموش نکنید شما سردبیر فارس هستید!

توضیحات تکمیلی را اینجا بخوانید.

انتهای پیام/ ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول