اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

تولید روزانه 120 لیتر مواد ضدعفونی در دانشگاه علم و صنعت ایران

با توجه به نیاز مبرم کشور به مواد ضد عفونی کننده و بهداشتی، دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه علم و صنعت ایران با حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه موفق به راه اندازی خط تولید مواد ضدعفونی شد.

تولید روزانه 120 لیتر مواد ضدعفونی در دانشگاه علم و صنعت ایران

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با توجه به وجود برخی زیرساخت های اولیه در دانشگاه علم و صنعت ایران نظیر برج تقطیر و خط بخار و هوای فشرده در سوله، عملیات تولید الکل و مایع ضد عفونی کننده الکلی و همچنین تولید آب ژاول از تاریخ ۲۷ اسفند ۹۸ آغاز شد.

سلمان موحدی راد رییس دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه علم و صنعت ایران، در این مورد گفت: در گام اول فرایند طراحی و ساخت فرمانتورهای بی هوازی آغاز گشت و در یک فرایند فشرده در طی ده روز، اولین نمونه از اتانول تولیدی بهره برداری شد.

 

وی افزود: نمونه اولیه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و پس از بهینه سازی اولیه فرایند، از روز ۱۲ فروردین فرایند تولید آغاز شد. واحد نیمه صنعتی ایجاد شده قابلیت تولید الکل ۹۶ درجه را نیز دارد، اما برای رفع نیازهای جامعه و ضد عفونی، تولید الکل ۷۰ درصد در دستور کار قرار گرفت. الکل حاصل مبتنی بر فرمولاسیون مورد تایید سازمان بهداشت جهانی بوده و محصول اسپری ضد عفونی کننده دست حاوی مواد نرم کننده و معطر نیز تولید شده است. نرخ تولید فعلی حدود ۱۲۰ لیتر در روز می باشد که در دو شیفت کاری در روز به دست می آید، اما با بهبود فرایند، این ظرفیت در آینده نزدیک تا ۴۰۰ لیتر در روز افزایش خواهد یافت.

او تصریح کرد: آب ژاول تولیدی نیز برای رفع نیاز دانشگاه برای ضد عفونی سطوح مختلف به کار گرفته شده و یک محموله از آن برای فعالیت های جهادی به استان لرستان ارسال گردید. دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز آمادگی دارد تا در صورت نیاز بخش های مختلف کشور برای مقابله با ویروس کرونا، به طراحی، بهینه سازی و ساخت واحدهای کوچک و متوسط تولید بیواتانول کمک کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول