اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

دهن‌‌کجی زندگی به مرگ/ تولد نوزاد سالم از مادر مبتلا به کرونا و بیماری قلبی

متخصصان بیمارستان قلب فاطمه‌الزهرا(س) ساری از ختم بارداری بیماری قلبی مبتلا به کرونا در این مرکز درمانی خبر دادند، که مادر به دلیل پیگیری‌های بعدی درمانی تحت نظر قرار دارد.

دهن‌‌کجی زندگی به مرگ/ تولد نوزاد سالم از مادر مبتلا به کرونا و بیماری قلبی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، خبرهای تولد از مادران مبتلا به کرونا این روزها مورد توجه رسانه‌ها قرار دارد، اما قصه این تولد با دیگر مادران مبتلا به کرونا متفاوت است، سوژه این خبر مادری است که علاوه بر مشکلات ناشی از کرونا با نارسائی قلبی نیز مواجه است.

مادر باردار از غرب استان مازندران به دلیل شرایط سختی که دارد به مرکز استان و در بیمارستان قلب فاطمه‌الزهرا(س) منتقل می‌شود.

به دلیل حساسیت‌هایی که نسبت به پروسه درمانی مادران باردار وجود دارد و شرایط سختی که این بیمار با آن مواجه هست، مسؤولان وزارت بهداشت هم در جریان پروسه و اقدامات درمانی قرار می‌گیرند.

جزئیات بیشترین این اقدامات درمانی را از زبان دکتر عبادیان متخصص زنان و زایمان مطرح می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه بیمار ۳۴ ساله و حاملگی دوم بوده است در ۳۲ هفتگی حاملگی قرار داشت و به شدت از بیماری قلبی رنج می‌برد، گفت: همزمان این بیمار مبتلا به کرونا بوده است.

درباره جزئیات بیماری قلبی پرس و جو کردیم که اعلام شد از تنگی و نارسائی شدید دریچه میرال رنج می‌برد، در حال حاضر نگرانی ما از افزایش میزان پیشرفت ناراحتی قلبی بیمار است و هم اینکه ویروس روی دریچه قلبش بنشیند و مشکلاتی برای ریه بیمار ایجاد کند.

عبادی با اعلام اینکه ختم زایمان به روش سزارین برای این بیمار انجام شده است، افزود: امید داریم که با کاهش فشار رحم از روی شکم مقداری به وضعیت بهبود بیمار کمک کند.

وی با اعلام اینکه نوزاد در حالت مناسب قرار دارد، گفت: اکنون نوزاد در ان آی سی یو بیمارستان بوعلی سینا تحت‌نظر قرار دارد.

مختصص زنان و زایمان ادامه داد: با توجه به شرایط بیماری و وضعیت حاد بیماری قلبی و کرونا استرس جراحی بسیار بالا است.

 دکتر رزیتا جلالیان متخصص قلب و عروق درباره سختی‌های این جراحی اضافه کرد: شرایط این مادر در زمان بدون کرونا به دلیل مشکلات قلبی سخت بوده و کرونا هم سختی‌های کار را افزایش داده است.

وی خاطر نشان کرد: این مادر باردار اطلاعی درباره بیماری دریچه قلبی خودش نداشت، این موضوع در گروه کشوری هم مطرح شده است.

جلالیان با اعلام اینکه با ختم بارداری میزان بار اضافی از دوش مادر گرفته شده است، گفت: پس از درمان کرونا مادر باید جراحی قلبی شود که زمان آن بعدا باید تعیین شود.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول