اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ارائه پیشنهاد افزایش 20 درصدی تسهیلات مسکن روستایی به شورای پول و اعتبار

معاون بازسازی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه پیشنهاد افزایش 20 درصدی وام مسکن روستایی برای سال 99 به شورای پول و اعتبار ارائه شد گفت: پیشنهاد تسهیلات 50 میلیون تومانی مسکن روستایی با توجه به موفقیت نوسازی مسکن روستایی موافقت می شود.

ارائه پیشنهاد افزایش 20 درصدی تسهیلات مسکن روستایی به شورای پول و اعتبار

عزیزالله مهدیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که با توجه به رشد قیمت مصالح ساخنمانی آیا برای سال 99 نیز پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی به شورای پول و اعتبار ارائه شده است گفت: بر اساس قانون برنامه، هر سال در اسفند ماه جلسات تعیین سقف وام ساخت مسکن روستایی تشکیل شده و در نهایت پس از بررسی پیشنهادات میزان وام مسکن روستایی برای سال آینده تصویب و سپس توسط شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی به شش بانک عامل برای پرداخت ابلاغ می شود.

مهدیان ادامه داد: اسفند ماه سال گذشته به دلیل مسایل رخ داده و شیوع ویروس کرونا جلسات بررسی و تصویب سقف تسهیلات مسکن روستایی به سال جدید موکول شد.

معاون بازسازی بنیاد مسکن در پاسخ به این سوال که بر اساس قانون همه ساله 15 درصد به سقف تسهیلات اضافه می شود آیا تسهیلات مسکن روستایی در سال جاری نیز همان رشد 15 درصدی خواهد بود تاکید کرد: به هر حال با توجه به اینکه اقلام مصالح ساختمانی در سال گذشته دستخوش تغییر شده و افزایش پیدا کرده بود پیشنهاد بنیاد مسکن 5 درصد بیشتر از قانون یعنی 20 درصد بود تا سقف تسهیلات مسکن در سال جاری از 40 میلیون تومان به 50 میلیون تومان برسد.

* استقبال متقاضیان از وام مسکن روستایی

مهدیان با اشاره به اینکه به هر حال ویروس کرونا باعث شده تا اغلب بازارها و اقلام دچار رکود شوند افزود: سال 98 سقف تسهیلات مسکن روستایی 40 میلیون تومان با نرخ سود 5 درصد بود و متقاضیان ساخت مسکن و نوسازی واحدهای مسکونی در سال گذشته استقبال خوبی از این وام داشتند بطوریکه از 200 هزار واحد مسکونی مصوب برای 120 هزار واحد مسکونی تسهیلات پرداخت شد و همچنان پرداخت تسهیلات و تشکیل پرونده ادامه دارد.

وی در پاسخ به این سوال که از ابتدای برنامه نوسازی و بازسازی واحدهای مسکونی روستایی که از سال 85 آغاز شد تاکنون چه تعداد مسکن با استفاده از تسهیلات بانکی مصوب برنامه احداث و بازسازی شده است گفت:از سال 85 عملیات بازسازی واحدهای مسکونی روستایی با اعطای تسهیلات 5 میلیون تومانی آغاز شد.

* بازسازی 1.9 میلیون واحد مسکن روستایی از سال 85 تاکنون

وی افزود:از سال 85 تاکنون بالغ بر یک میلیون و 900 هزار مسکن روستایی نوسازی و احداث شده و 400 هزار مسکن نیز که بر اثر سیل و زلزله تخریب شده بود با استفاده از تسهیلات و وام بلاعوض بازسازی شده اند.

وی همچنین از تصویب پرداخت تسهیلات به مناطق زلزله زده آذربایجان غربی خبر و گفت:طبق مصوبه دولت برای 55 هزار واحد مسکونی احداثی و برای 2 هزار واحد مسکونی تعمیری در روستاها 40 میلیون تومان و برای شهرها 50 میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول