اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

منابع عراقی: «برهم صالح» از امضای حکم اعدام تروریست‌ها خودداری می‌کند

یک نماینده سابق پارلمان عراق به رئیس‌جمهور این کشور انتقاد کرد که به جای امضای حکم اعدام تروریست‌ها، نگران ابتلای آنها به ویروس کروناست.

منابع عراقی: «برهم صالح» از امضای حکم اعدام تروریست‌ها خودداری می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد اللکاش» نماینده سابق پارلمان عراق درباره زمزمه برخی شخصیت‌های سیاسی از جمله «برهم صالح» رئیس‌جمهور این کشور درباره ضرورت آزادی زندانیان به بهانه شیوع ویروس کرونا هشدار داد.

وی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، اعلام کرد: ما از شنیدن چنین درخواست‌هایی چه از مقامات مسئول در دولت و پارلمان یا حتی برخی سازمان‌ها و اصناف و شبکه‌های مزدور که نقش بارز و آشکاری در ایجاد هرج و مرج در کشور دارند، تعجب نمی‌کنیم.

این نماینده سابق پارلمان عراق در ادامه برهم صالح را خطاب قرار داد و از او پرسید که آیا نمی‌توانستید پیش از اینکه از نخست وزیر بخواهید که برخی از زندانیان [تروریست] را مشمول عفو کند، حکم‌های اعدام برخی از آنها را امضا کنید؟

وی افزود: هزاران مجرم محکوم به اعدام به دلیل داشتن پرونده‌های تروریستی در زندان به سر می‌برند و حکم آنها نهایی و قطعی شده است اما مدتهاست که این احکام امضا نشده‌ است. از سوی دیگر، زندانها و بازداشتگاه‌های عراق تاکنون شاهد ابتلای فردی به ویروس کرونا نبوده است.

اللکاش توضیح داد: آمار مبتلایان به کرونا در برخی کشورهای بزرگ از جمله آمریکا در مقایسه با عراق، هزاران برابر است و در برخی از زندانهای آنها، ابتلای برخی زندانیان به این ویروس ثابت شده است اما آنها حتی یک زندانی را آزاد نکرده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول