اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

توصیه محققان: رژیم غذایی سالم برای مبارزه با کرونا

کارشناسان بهداشتی انگلیس توصیه می‌کنند پیروی از یک رژیم غذایی سالم در شرایط شیوع بیماری کووید 19 به این دلیل که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، مهم است.

توصیه محققان: رژیم غذایی سالم برای مبارزه با کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل،کارشناسان بهداشتی انگلیس توصیه می‌کنند پیروی از یک رژیم غذایی سالم  در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹ به این دلیل که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، مهم است.

کارشناسان برجسته همچنین تأکید می‌کنند که مقامات باید مردم را به پیروی از رژیم غذایی سالم تشویق کنند تا علاوه بر جلوگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی، سیستم ایمنی بدن آنها را برای مبارزه با بیماری‌ها و عفونت‌ها تقویت کند.

محققان نیز باور دارند، پیوند حیاتی بین رژیم غذایی سالم و مصونیت از بیماری وجود دارد که معمولاً خیلی از افراد نسبت به آن آگاهی ندارند.

به گفته دانشمندان، مصرف روزانه مقدار زیادی میوه و سبزیجات هیچ گونه در امان بودن از بیماری‌ها را تضمین نمی‌کند، اما به بدن بهترین فرصت را می‌دهد تا مریضی را شکست داده و فرد به شدت بیمار نشود.

شواهد قابل توجهی وجود دارد مبنی بر اینکه عادات غذا خوردن بر سیستم ایمنی بدن که وظیفه مبارزه با عفونت و بیماری  را دارد، تأثیر می‌گذارد.

افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن به میزان زیادی در خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ هستند.

سیستم ایمنی بدن به گلبول‌های سفید خون متکی است که برای مبارزه با ویروس‌هایی مانند COVID-۱۹ آنتی بادی تولید می‌کند.

غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان مانند میوه، سبزیجات و ماهی به افزایش فعالیت گلبول‌های سفید کمک می‌کند؛ حفظ وزن سالم همچنین می‌تواند به مردم شانس بیشتری برای مقابله با ویروس کرونا دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول