اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

چرخابی: اهدای جام بدون اتمام مسابقات، کار غلطی است/ فنونی زاده مزاح می‌کند

پیشکسوت فوتبال اصفهان گفت: با اهدای جام قهرمانی به پرسپولیس موافق نیستم.

چرخابی: اهدای جام بدون اتمام مسابقات، کار غلطی است/ فنونی زاده مزاح می‌کند

حسین چرخابی در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص تعطیلات کرونایی فوتبال ایران و تمرینات خانگی بازیکنان اظهار داشت: وقتی فوتبال تعطیل می شود یعنی برنامه ای وجود ندارد. تیم‌هایی هم که برنامه نداشته باشند تمرین کردنشان فقط برای حفظ آمادگی جسمانی است. بازیکن در این روزها مانند محصلی است که نمی‌داند چه زمانی امتحان دارد اما درس می‌خواند. در واقع تمرین او برنامه‌ای است که برایش امتحان وجود ندارد. امیدوارم خدا کمک کند و این وضعیت هر چه زودتر تغییر پیدا کند.

چرخابی در مورد شروع مجدد مسابقات لیگ برتر عنوان کرد: اگر فرض بگیریم که بحران کرونا تا ۱۵ اردیبهشت تمام شود، پس از آن حداقل باید ۴ هفته به تیم ها وقت بدهند تا به آمادگی مجدد برسند. ضمن اینکه باید زمان بین دو فصل را نیز در نظر بگیریم. معمولاً بین ۶ تا ۸ هفته باید برای شروع فصل جدید وقت باشد. اگر قرار باشد تیم ها بلافاصله پس از اتمام فصل جاری فصل جدید را شروع کنند، بازیکنان با مصدومیت و مشکلاتی دیگر روبرو می‌شوند، همچنین ما شاهد بازی‌های زیبایی هم نخواهیم بود. به نظر من باید لیگ در همین جا به پایان برسد و برای لیگ فصل جدید برنامه ریزی کنیم و آماده شویم.

وی ادامه داد: اگر بخواهند تصمیم به از سرگیری مسابقات لیگ بگیرند، منطقی نیست که سه چهار روز بعد از آن تیم‌ها بازی کنند. حداقل باید ۴ هفته به تیم‌ها فرصت داد، به همین خاطر ادامه مسابقات لیگ به خرداد کشیده می شود و بعد از آن هم تیم ها بین ۶ تا ۸ هفته باید برای استراحت و آمادگی زمان داشته باشد. اگر اینطور برنامه ریزی شود خوب است. شما یک بازیکن ملی پوش را در نظر بگیرید که باید علاوه بر بازی‌های باشگاهی، تمرینات و مسابقات ملی را هم پشت سر بگذارد و کار بسیار سختی خواهد داشت.

کارشناس اصفهانی در مورد اینکه برخی از اهالی فوتبال معتقدند جام قهرمانی باید به پرسپولیس اهدا شود و لیگ به اتمام برسد، گفت: با این نظر موافق نیستم. تیم‌های پایین جدول را در نظر بگیرید؛ برخی تیم ها مانند گل‌گهر و شاهین بوشهر تازه راه افتاده‌اند. در لیگ یک هم تیمی مثل مس‌رفسنجان با اختلاف خوب در صدر جدول قرار دارد. علاوه بر این ما باید سهمیه‌های آسیایی را هم مشخص کنیم. بعضی از تیم‌ها هم بازی‌هایشان در جدول مساوی نیست. مساله صعود و سقوط از لیگ ۲ به ۱ از ۱ به ۲ و همچنین در مورد لیگ دسته سه هم وجود دارد.

وی ادامه داد: بنابراین در ابتدا باید فیفا در مورد کل فوتبال دنیا تصمیم بگیرد. تصمیم آن‌ها هم باید برای ما قابل احترام باشد. اگر هم بر عهده خود کشورها گذاشتند باید از کارشناسان با مطالعه در ورزش و فوتبال و بی طرف برای برنامه ریزی استفاده کنیم. به عنوان مثال می‌شود چهار سهمیه آسیایی را در صورتی که تمام بازی‌های جدول یکسان باشد، مشخص کرد. بازی‌های عقب افتاده را هم می‌توان در شرایطی خاص برگزار کرد. بین تیم‌های پایین جدول لیگ‌ها هم می‌توان پلی‌آف برگزار کرد تا تکلیف صعود و سقوط تیم‌ها مشخص شود. اما برای اهدای جام، مسابقات تمام نشده که بخواهیم به تیمی جام بدهیم.

چرخابی در مورد اظهارات مرتضی فنونی‌زاده مبنی بر اینکه باید جام قهرمانی را به پرسپولیس و یک جام مفرغی به سپاهان بدهند، گفت: او حتما شوخی کرده، کسی که به عنوان کارشناس صحبت می‌کند باید بی طرف باشد مانند گزارشگر، خبرنگار یا داور یا مسئول برگزار کننده یک مسابقه، ممکن است تعدادی از افراد جامعه طرفدار تیمی نباشند اما می‌خواهند واقعیت‌های فوتبال را بدانند. من چرخابی اگر بخواهم تعصب داشته باشم نمی‌توانم واقعیت‌ها را بگویم. ضمن اینکه اعتقادم این است؛ باید احترام همه تیم‌ها را نگه داریم.

کارشناس اصفهانی فوتبال افزود: تا بازی‌ها تمام نشود اهدای جام به تیمی صحیح نیست. اگر سپاهان و ذوب‌آهن هم در صدر بودند، همین حرف را می‌زدم. این کار غلط است مگر اینکه از سوی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا تعیین تکلیف شود. مرتضی فنونی زاده پیشکسوت پرسپولیس و طرفدار این تیم است. با شناختی که از او دارم حرف او را بر حسب مزاح و شوخی می‌گذارم و آن را جدی نمی دانم.

وی در مورد طرح برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به صورت متمرکز در یک کشور اظهار داشت:
برای برگزاری این مسابقات هم باید به تیم‌ها فرصت داد تا تمریناتشان را برگزار کنند و به آمادگی نسبی برسند اما سوال اینجاست که با توجه به شروع گسترده کرونا، در کدام کشور می‌توان گفت این ویروس وجود ندارد؟ ضمن اینکه تیم‌ها و بازیکنان باید در یک جا جمع شوند و تمرینات خودشان را برگزار کند اگر در زمینX، یک نفر ناقل این بیماری باشد می‌تواند تمام افراد را در آنجا مبتلا کند. به نظرم برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا باید تابع شرایط لیگ‌ها در کشورها باشد و برگزاری آن به صورت متمرکز در یک کشور منطقی نیست.

انتهای پیام/ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول